شناسهٔ خبر: 84843 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بروجردی:

تهدید گازی اروپا یک پیش‌بینی هوشمندانه از سوی رهبر انقلاب بود

بروجردی43 رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تهدید اروپا به تحریم گازی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این موضوع یک پیش‌بینی هوشمندانه از سوی رهبر انقلاب است و نشان داد که ایران در این عرصه دست بسته نیست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ترحیم سید صادق طباطبایی که در حسینیه شماره ۲ جماران برگزار شد با اشاره به تهدید اروپا به تحریم گازی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایش رهبری به این نکته اشاره داشت که ظرفیت تحریم گازی اروپا در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه آینده اروپا عملاً به موضوع سوخت و انرژی گره خورده است اظهار داشت: با توجه به این مسئله بیشترین سهم گاز نیز در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و این پیش‌بینی هوشمندانه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب انجام دادند.

بروجردی افزود: این تهدید به این معنا بود که ما در زمینه عمل متقابل دست بسته نیستیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم و مجموعه عوامل منطقه‌ای جمهوری اسلامی به همراه این عامل انرژی بر روی مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات هسته‌ای و پیش‌بینی‌ها درباره نزدیک شدن به توافق نهایی گفت: نظر آقای ظریف نیز نزدیک شدن به توافق نهایی است ولی باید منتظر بود و دید که مذاکرات به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

نظر شما