شناسهٔ خبر: 84733 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

آندروید جدید چه امکاناتی دارد

اندروید 43 در نسخه جدید آندروید سیستم اطلاع رسانی نوتیفیکیشن ها تغییر کرده و دست شما را برای مدیریت آن باز گذاشته است.

به گزارش نماینده، یکی از مزایای سیستم عامل اندروید نسبت به دیگر سیستم عامل‌های موبایل، قابلیت شخصی سازی استثنائی آن است. در به روز رسانی جدید این سیستم عامل به نسخه ۵ با نام لالیپاپ، امکان پاسخ به تماس‌ها و دیدن دیگر اعلان‌ها هنگام کار با دستگاه بدون ترک کردن برنامه پیش رو اضافه شد. اما به روز رسانی دستگاه‌ها به نسخه جدید بسیار کند پیش می‌رود. برای داشتن چنین قابلیتی در نسخه‌های قدیمی‌تر می‌توان از برنامه HeadsUp استفاده کرد.

ظاهر اعلان‌های برنامه دو رنگ سفید و مشکی هستند. هم‌چنین می‌توان به جای نشان دادن اعلان‌ها از بالای صفحه، آن را به پایین صفحه تغییر داد. این برنامه قابلیت غیرفعال کردن اعلان برای برخی برنامه‌ها را نیز به کاربر می‌دهد. اعلان‌ها در حالت پیش فرض بعد از چند ثانیه محو می‌شوند اما می‌توان تنظیم کرد تا زمان واکنش شما به اعلان، باقی بمانند.

این برنامه را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

برنامه AcDsiplay هنگام خاموش بودن دستگاه، اعلان‌ها را با طراحی مینیمال، برای چند ثانیه نشان داده و دوباره دستگاه را خاموش می‌کند. برای نشان دادن اعلان‌ها علاوه بر پشت زمینه سیاه، می‌توان عکس‌ دلخواه را قرار داد. با انتخاب گزینه روشن کردن با حرکت، بعد از درآوردن گوشی از جیب و یا برداشتن آن، صفحه دستگاه روشن شده و اعلان‌های پاسخ داده نشده را نمایش می‌دهد. این برنامه نیز مانند برنامه قبل امکان حذف نمایش اعلان برای برنامه‌های خاص را ارائه می‌دهد.

این برنامه را نیز می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

منبع: فردا

نظر شما