شناسهٔ خبر: 84704 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت الاسلام موسوی نژاد:

دولت که قادر به کاهش چشمگیر تورم است چرا توانش را صرف مهار تحریم‌ها نمی‌کند

موسوی نژاد43 عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: اگر دولت قادر به رشد اقتصادی و کاهش تورم چشمگیر در کشور است پس چرا توان خود را صرف مهار تحریم‌ها نمی‌کند تا ما نخواهیم برای دریافت بخشی از دارایی‌های بلوکه شده خود از داشته‌هایمان چشم‌پوشی کنیم.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در مورد کاهش بیش از ۲۴ درصدی تورم و نیز رشد ۱۲ درصدی در اقتصاد کشور گفت: اگر دولت این توانمندی را در زمینه رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور دارد در بحث کاهش تحریم‌ها و یا خنثی‌سازی تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان این توانمندی خود را نشان داده و اقداماتی را صورت دهد.

وی افزود:‌ دولتی که اقدامات خود در حوزه کاهش تورم و نیز رشد اقتصادی را چیزی شبیه یک معجزه می‌داند باید در عرصه‌های دیگر نیز به همین شکل عمل کند که البته ما متأسفانه چنین موضوعی را مشاهده نمی‌کنیم. دولت که تحریم‌های دشمنان را برای عرصه داخلی شکننده می‌داند بهتر است توان خود را برای خنثی‌سازی این تحریم‌ها به کار گیرد و ما شاهد رشد و توسعه کشور در این بخش باشیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود تورم کشور بیش از ۲۴درصد کاهش پیدا کرده و ما رشد اقتصادی چشمگیری داشته‌ایم ادعای بی‌مبنایی است و اگر این چنین است پس چرا ما تا به این حد منتظر نتیجه مذاکرات و تأثیر مثبت آن بر اقتصاد کشور هستیم و امتیازات زیادی را در مذاکرات به طرف مقابل بدهیم و از بسیاری از داشته‌هایمان چشم بپوشیم تا بخشی از دارایی‌های بلوکه شده خود را بتوانیم به دست آوریم.

موسوی‌نژاد در پایان گفت: متأسفانه در بحث ارائه آمارها به ویژه در حوزه اقتصادی با آنچه که مردم در کوچه و بازار لمس می‌کنند یکی نیست و انعکاسی از واقعیت موجود در بازار ندارد.

 

نظر شما