شناسهٔ خبر: 84689 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بند مربوط به صرفه‌جویی برق در ادارات و کارخانجات از لایحه بودجه حذف شد

قطعی برق43 نمایندگان مجلس ۲ بند از لایحه بودجه را به دلیل نداشتن ماهیت بودجه‌ای حذف کردند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، دو بند الحاقی به تبصره ۲ ماده واحده لایحه بودجه را حذف کردند.

این دو بند الحاقی پس از اخطار حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و سیدسعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد و به دلیل نداشتن ماهیت بودجه‌ای از لایحه بودجه سال آینده حذف شدند.

در بند الحاقی ۴ تبصره ۲ آمده بود: به منظور افزایش امنیت و قابلیت اطمینان تأمین برق کشور در ساعات اوج مصرف، وزارتخانه‌های کشور، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند ترتیبی اتخاذ کنند که تمامی ساختمان‌های اداری و عمومی، صنایع و کارخانجات صنعتی و چاههای آب کشاورزی، حداقل به میزان سیصد ساعت در طی سال مصرف برق خود را بر اساس برنامه زمان‌بندی به مقداری که توسط شرکت توانیر تعیین می‌گردد، کاهش دهند.

همچنین در بند الحاقی ۵ نیز تصریح شده بود نحوه جبران خسارات زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های نفتی به موجب آیین‌نامه‌ای است که توسط کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، کشور (استاندار مربوطه)، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

نظر شما