شناسهٔ خبر: 84669 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سند جامع وزارت کشور در جلسه شورای معاونین بررسی می شود

وزارت کشور رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور در تشریح آخرین وضعیت سند جامع انتخابات گفت: وزیر کشور شخصا در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت می‌کند.

به گزارش نماینده اصغر افتخاری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت سند جامع انتخابات اظهارداشت: با توجه به اینکه جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین سیاست‌های کلان انتخابات در حال برگزاری است، منتظریم تا این سیاست‌ها ابلاغ شود و پس از آن جلساتی برای طراحی قانون برگزار شود، بنابراین کارگروه مجزایی میان وزارت کشور و دولت تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا می‌کند، تصریح کرد: قرار شد سیاست‌های کلان انتخاباتی ابلاغ و پس از آن جلسات کارشناسی صورت بگیرد.

افتخاری در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت خانه احزاب اظهارداشت: جلسات کارشناسی خانه احزاب به پایان رسیده و پیشنهاد نحوه احیای خانه احزاب به مقام عالی وزارت ابلاغ شده است و در دستور کار آقای مقیمی معاونت سیاسی وزارت کشور قرار گرفته که امیدواریم به زودی شاهد اجرایی شدن این امر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سند جامع وزارت کشور گفت: فاز اول آن که تهیه متن چشم‌انداز بود تمام شد و مرحله دوم آن که شامل طراحی اهداف کلان، خرد و سیاست‌های کلی است آغاز شده که پیش‌نویس سند چشم‌انداز جامع انتخابات به وزیر کشور ارائه شده است.

افتخاری در پایان با بیان اینکه این سند شنبه آتی در شورای معاونین وزارت کشور مطرح می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه پیش‌نویس این سند به وزیر کشور ارائه شده است در جلسه شورای معاونین که شنبه آتی برگزار می‌شود مطرح شده تا به عنوان مصوبه بررسی شود.

 

نظر شما