شناسهٔ خبر: 84565 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نوبخت در جمع خبرنگاران :

فعلاً نیازی به افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی نیست

نوبخت/43 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پاسخ به سوالی درباره نحوه تحقق ۴۸۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها گفت: باید تنظیم برنامه شود که البته فعلاً نیازی به افزایش قیمت‌ها از محل هدفمندسازی یارانه‌ها نیست.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امروز پس از اتمام صحن علنی نوبت صبح جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که حذف یارانه پردرآمدها در سال آینده بر عهده دولت گذاشته شده است یا نه اظهار داشت: موضوعی که امروز در رابطه با تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۹۴ رخ داد این بود که متنی که کمیسیون تلفیق تصویب کرده بود مجددا جای خود را به جای پیشنهادی دولت که در لایحه ارائه شده بود داد، بنابراین با همان سیاقی که در لایحه است برای سال بعد اقدام می‌شود.

وی افزود: به هر صورت این امکان برای دولت وجود دارد که با توجه به منابعی که در قانون پیش‌بینی شده است یعنی محل اصلاح قیمت‌ها و دیگری ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از خزانه عمومی برای مواردی که برشمرده شد، برای پرداخت خانوارها به صورت نقدی و غیرنقدی انجام شود.

نوبخت با اشاره به اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای تولید، ۴۸۰۰ میلیارد تومان برای بهداشت و درمان و ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان‌قیمت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان نیز برای کمک به برنامه‌های اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در سال آینده دو بار افزایش قیمت حامل‌های انرژی را شاهد خواهیم بود؟، تصریح کرد: این ۵ درصدی که اکنون اعلام شده است هر ساله در قانون بودجه وجود دارد و اکنون نیز آنچه عمل می‌شود از همان ۷۰۰ تومان بنزین سهمیه‌ای و هزار تومان بنزین غیرسهمیه‌ای این ۵ درصد کسر می‌شود و به وزارت نفت داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پاسخ به سوالی درباره نحوه تحقق ۴۸۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها گفت: باید تنظیم برنامه شود که البته فعلا نیازی به افزایش قیمت‌ها نیست.

نظر شما