شناسهٔ خبر: 84539 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اصلاحیه قانون احزاب فروردین ۹۴ به جلسه علنی می آید

خجسته43 رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاحیه قانون احزاب در شرف تصویب در کمیسیون است و به احتمال زیاد فروردین ماه ۱۳۹۴ برای تصویب نهایی به جلسه علنی مجلس می آید.

به گزارش نماینده به نقل از 'امیرخجسته'در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: تا کنون ۱۲ ماده از طرح اصلاحیه قانون احزاب تصویب شده و ۱۲ ماده دیگر باقی مانده است که بررسی آن پس از پایان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ آغاز می شود.

** بررسی سیاست های انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام کارشناسی شده است

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین درباره بندهای تصویب شده از سیاست های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این بندها بسیار خوب و کارشناسی شده به تصویب رسیده است.

خجسته با اشاره به حضور خود در جلسات بررسی سیاست های کلی انتخابات، اظهارداشت: در موضوع انتخابات، خلاء ها و مشکلاتی داشتیم که تصویب سیاست های کلی انتخابات این مشکلات را حل می کند.

**اضافه شدن ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس در نوبت بررسی

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس همچنین درباره زمان مطرح شدن طرح اضافه شدن ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس در جلسه علنی گفت: کمیسیون شوراهای مجلس با برگزاری جلساتی با حضور کارشناسان و مسوولان وزارت کشور این طرح را بررسی و مصوبه کمیسیون را به هیات رییسه مجلس ارایه کرده است.

خجسته اظهارداشت: این طرح در حال حاضر در نوبت طرح در جلسه علنی است که باید منتظر تعیین زمان آن از سوی هیات رییسه باشیم.

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در ادامه درباره روند بررسی لایحه اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: این لایحه در حال حاضر مراحل نهایی خود را در کمیسیون طی می کند.

نظر شما