شناسهٔ خبر: 84512 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

توافق دو مرحله‌ای مضرات مستتر قابل پیش‌بینی برای ایران دارد

محمد اسماعیلی43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مضرات قابل پیش بینی در توافق دو مرحله‌ای گفت: بدون شک توافق دو مرحله‌ای به نفع نظام نیست.

به گزارش نماینده، محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد قابل قبول نبودن توافق دو مرحله‌ای در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: دشمنان نظام از هر فرصتی از جمله مذاکرات هسته‌ای در صدد سوء استفاده هستند.

وی با بیان اینکه توافقات دو مرحله‌ای به نفع نظام نیست، اضافه کرد: تیم مذاکره کننده قطعا از مضرات مذاکراتی که منجر به توافق دو مرحله‌ای می‌شود، آگاهی دارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرف مقابل مذاکره اگر اعتقادی به حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای داشته باشد به طور حتم می‌توان در مذاکرات یک مرحله‌ای هم به توافق رسید.

وی به انتقال نظرات نمایندگان مجلس به تیم مذاکره‌کننده اشاره و تصریح کرد: آنها هم بدون شک از نظرات مسئولان کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب اطلاع دارند و در این راستا حرکت می‌کنند.

اسماعیلی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال حصول نتیجه از مذاکرات هسته‌ای گفت: هر چند نا‌امید از نتیجه نیستیم ولی امید چندانی هم به نتایج این مذاکرات وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تا این مرحله از مذاکرات حسن نیتی از طرف مذاکره‌کننده مشاهده نشده است، بیان داشت: به نظر می‌رسد از حصول نتیجه در این مذاکرات طفره می‌روند به طوری که در جریان مذاکرات هم تحریم‌های متعددی علیه ایران وضع کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعمال تحریم‌های جدید و همچنین و وقت‌کشی طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای را بیانگر جدی نبودن آنها در این مذاکرات دانست و ادامه داد: این نحوه برخورد نشان می‌دهد که آنها در صدد تحقق اهداف خود در این مذاکرات هستند که از طریق مذاکرات هسته‌ای محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حصول توافق زمانی صورت می‌‌گیرد که راه حل عادلانه در پیش گرفته شود، خاطرنشان کرد: این مذاکرات زمانی به نتیجه می‌رسد که راه حل اصولی در پیش گرفته شود.

اسماعیلی حصول نتیجه بدون توجه به منافع همه طرف‌های مذاکره کننده را غیر ممکن دانست و افزود: طرف مذاکره باید بداند که باید منافع ایران را در این مذاکرات مد نظر قرار دهد.

نظر شما