شناسهٔ خبر: 84458 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دستگیری ۱۰۱ سارق و زورگیر تهران

سردار ساجدی نیا 43 رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۰۱ نفر سارق در قالب ۲۰ باند سرقت و زورگیری خبر داد و گفت: دستگیرشدگان بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و سابقه دار هستند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، سردار حسین ساجدی نیا با حضور در جمع خبرنگاران از دستگیری تعدادی سارق و زورگیر خبر داد و گفت: طبق قولی که به مردم داده بودیم در پایان روزهای سال پلیس آگاهی تهران با انجام چندین عملیات موفق به شناسایی و دستگیری ۲۰ باند سرقت و زورگیری در سطح شهر تهران شد.

وی افزود: آخرین عملیات پلیس از ساعت ۱ بامداد شب گذشته تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ادامه داشت و طی آن کارآگاهان اداره آگاهی موفق شدند ۱۰۱ نفر از سارقان بنام را شناسایی و دستگیر کنند که این افراد در ۲۴ باند بزرگ که در قالب ۱۰ شبکه با هم ارتباط داشتند فعالیت می کردند.

ساجدی نیا گفت: کیف قاپی، زورگیری، سرقت از منزل و خودرو از عمده فعالیت های تبهکارانه اعضای باندهاست که اعضای آن بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه دستگیرشدگان غالبا سابقه دار هستند و با باندهای تبهکاری خارج از کشور نیز ارتباط دارند، افزود: سرقت هایی که در خارج از مرزهای ایران انجام شده از طریق پلیس اینترپل در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه قضایی کشور همکاری بسیار خوبی برای دستگیری این متهمان با پلیس داشت، افزود: برخی از دستگیرشدگان با تغییر نوع فعالیت‌شان قبلا کیف قاپی می کردند و در حال حاضر سرقت از منزل انجام می دهند تا جایی که ۸۰ درصد از دستگیرشدگان در این طرح از افراد سابقه دار هستند.

ساجدی نیا با اشاره به اینکه در بین دستگیرشدگان افرادی وجود دارند که از زندان مرخصی گرفته و دیگر بازنگشته اند، افزود: این سومین عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ است که در ۴۵ روز گذشته موفق به انجام آن شده و تاکنون هیچ کدام از دستگیرشدگان آزاد نشده اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به انجام طرح های ویژه پلیس در ایام نوروز، گفت: برای ایام نوروز پلیس کاملا آماده است و برنامه ریزی های کافی را انجام داده ایم.

وی از افزایش گشت های نیروی انتظامی در سطح محلات و همچنین استقرار نیروها در محله های تهران خبر داد و افزود: امیدواریم با انجام طرح های نوروزی شهروندان بتوانند با خاطری آسوده به سفر بروند.

ساجدی نیا در ادامه اظهار داشت: با هماهنگی که با دادستانی انجام داده ایم قرار بر این شده است سارقان و دستگیرشدگان اخیر در ایام نوروز در زندان بمانند تا امنیت جامعه به خطر نیفتد.

وی همچنین از اجرای طرح های مختلف نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و دستگیری سارقان خبر داد و افزود: تمام کسانی که دستگیر و زندانی شده اند با ادله و مدارک قانونی تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشتگاه باقی می مانند.

نظر شما