شناسهٔ خبر: 84456 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

احسان شریعتی:

تناقضات نظری در اصلاحات زیاد است/ چرا مسیر منحرف شد؟/ بنیان‌های پدران تفکر انقلاب برای تحول کافی نیست

احسان شریعتی/2 احسان شریعتی با بیان اینکه تناقضات نظری در طیف اصلاحات زیاد است،می گوید: بسیاری از آنان که امروز در صف نخست اصلاحات قرار دارند خود مسئولان بخشی از انحرافات پیش آمده هستند

به گزارش نماینده،احسان شریعتی در گفتگویی با بیان اینکه پس از هر تحول عمیق اصلاحات لازم است، گفت: اما اصلاحات به معنای واقعی در روندی معقول. اصلاحات ظاهری برای ما سودی نخواهد داشت، باید اساسی باشد که لازمه آن میدان دادن به نیروی جوان و سالم است.

وی تصریح کرد: بسیاری از آنان که امروز در صف نخست اصلاحات قرار دارند خود مسئولان بخشی از انحرافات پیش آمده هستند و تازه مطرح می کنند که باید به آرمانهای ابتدایی بازگشت. باید به این پرسش پاسخ داد که چرا به طور کل مسیر منحرف شد؟

شریعتی با بیان اینکه"تناقضات نظری در طیف اصلاحات زیاد است"، اظهارداشت: در عمل هنوز هم بخشی زیادی از آنها دچار تردید هستند مثلا اینکه می گویند ما باید به ابتدای انقلاب بازگشت کنیم. این کافی نیست.

وی در ادامه گفتگوی خود با روزنامه «قانون» گفت: امروز نه اصلاحات بلکه اگر به عقب تر بازگردیم بنیان های فکری پدران تفکر انقلاب مثل شریعتی، طالقانی و مصدق هم برای تحول کافی نیست چون دوران و پارادایم ها عوض شده، این میراث هم باید به روز شود و باید با گفتمانی نو چشم اندازی قابل توجه ارائه دهیم آن هم با استفاده از تجربیات انقلاب های بزرگ دنیا.

نظر شما