شناسهٔ خبر: 84448 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حلقه اعتدال بر حوزه های انتخابيه تك نماينده متمرکز شد

کلید روحانی بر اساس تصميم ستاد انتخاباتي «حلقه اعتدال»، جدا از بحث هاي جداگانه درخصوص گفتمان و تاكتيك هاي انتخاباتي براي فتح مجلس دهم، فعلا در فاز اول حوزه هاي انتخابيه بر اساس «اندازه» تقسيم بندي شده اند.

به گزارش نماینده به نقل از «پارس»، اطرافيان حسن روحاني فعلا جدا از هاشمي رفسنجاني، محمد خاتمي و حسن خميني، ستاد منسجم، كوچك و فعال انتخاباتي را آغاز كرده اند و اولين گام انتخاباتي خود در مورد حوزه هاي انتخابيه را برداشته اند.

بر اساس تصميم ستاد انتخاباتي «حلقه اعتدال»، جدا از بحث هاي جداگانه درخصوص گفتمان و تاكتيك هاي انتخاباتي براي فتح مجلس دهم، فعلا در فاز اول حوزه هاي انتخابيه بر اساس «اندازه» تقسيم بندي شده اند.

اين تقسيم بندي حوزه هاي انتخابيه بر اساس «ميزان جمعيت» و «تعداد نماينده» صورت گرفته است و به سه سطح حوزه هاي انتخابيه «كوچك»، «متوسط» و ‌ «بزرگ» تقسيم كرده است.

بر اساس اين تقسيم بندي، ۹۵ درصد حوزه هاي انتخابيه «كوچك»، تك نماينده هستند و تا پايان ارديبهشت ۹۴، ستاد انتخاباتي «حلقه اعتدال» بر حوزه هاي انتخابيه «كوچك» متمركز خواهد بود.

همچنين در حوزه هاي انتخابيه «كوچك»، آن حوزه هايي اولويت دارد كه موضع اصولگرايان در آن حوزه، قوي است.

برخي تلاش دارد با فشار بر دستگاههاي اجرايي و دولتي، اهداف انتخاباتي خود را دنبال نمايد و افرادي را به افكار عمومي تحميل نمايند.

اصلاح طلبان فعلا در قالب شوراي مشورتي و شوراي هماهنگي در تلاش جهت رسيدن به الگويي جهت وحدت در اين جريان سياسي هستند.

نظر شما