شناسهٔ خبر: 84384 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

"اپل" اولین خودروی خود را وارد بازار می کند

خودروی لوکس غول دنیای دیجیتال نتوانست در مقابل وسوسه تولید خودرو مقاومت کند و طبق اخبار تا سال ۲۰۲۰ اولین محصول خود را معرفی خواهد کد.

به گزارش نماینده به نقل از خودروسازی، در حدود پنج سال شما در حالی رانندگی می‌کردید که کودک دلبندتان در صندلی عقب در حال کار با یک iPad است و شما نیز پیام‌های متنی خود را بر روی ایفون خود دریافت می‌کردید و حالا دیگر باید منتظر iCar اپل باشیم.


یک گزارش جدید از بلومبرگ که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که سیب گاز زده حداکثر تا سال ۲۰۲۰ خودرو خود را به سطح جاده‌ها گسیل می‌کند که با پول نقد فراوانی که در اختیار غول دنیای تلفن همراه است این شرکت به صورت مخفیانه در حال کار بر روی این پروژه است.


این پروژه اپل از ۳ سال پیش و بعد از موفقیت‌های جنرال موتورز و تسلا در زمینه تولید خودروهای برقی و مقرون به صرفه در شرکت اپل به جریان افتاد و مورد تایید نهایی تیم کوک نیز قرار گرفت.
چنرال موتورز از مدل مفهومی‌بولت خود در ماه ژانویه رونمایی کرد که یک خودرو الکتریکی کوچک و مقرون به صرفه است که می‌توان با یک بار شارژ مسافتی در حدود ۳۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ و با برچسب قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار بپیماید که تقریبا در حول و حوش محصولات تسلا از لحاظ قیمت و مسافت طی شده قرار می‌گیرد.


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، مدیر سابق اجرایی جنرال موتورز دن اکرسون نسبت به این شایعات بدبین بوده و اعلام کرد که اپل تمایلی برای حضور در بازار رقابت جهانی خودروسازان نخواهد داشت چون در زمینه تلفن همراه بازار به خودی خود بسیار سنگین است.


به هر حال مدیر عامل اپل تیم کوک برای بازگشت ارزش به سهام سهام داران شرکت تحت فشار است و از همین روی از نقدینگی ۱۶۸ میلیارد دلاری این شرکت در حدود ۶٫۰۴ میلیادر دلار را در بخش تحقیق و توسعه صرف نموده است.


در همین حال گوگل نیز وارد کسب و کار خود در صنعت ساخت خودرو شده است و انتظار می‌رود تا در طی پنج سال آینده نیز نخستین محصول خود را که یک خودرو بدون راننده است وارد بازار کند.

نظر شما