شناسهٔ خبر: 84355 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مخالفت مجلس با اختصاص ۳۵ میلیارد به سازمان جنگل‌ها و مراتع در بودجه ۹۴

جنگل43 نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۴ بند مربوط به اختصاص مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را حذف کردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه) خانه ملت و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل‌کشور، تبصره‌های الحاقی ۴ و ۶ این لایحه را پس از رسیدگی حذف کردند و تبصره الحاقی ۵ را برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در تبصره الحاقی ۴ بودجه ۹۴ که حذف شد، آمده بود: دولت مکلف است، درآمد حاصل از تمدید زمان اجرای ماده ۳۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب ۱۳۴۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز نماید.

مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال از محل ردیف ۱۴۴-۵۳۰۰۰۰ متناسب با وصولی به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اختصاص می‌یابد.

همچنین در تبصره الحاقی ۶ نیز که حذف شد، عنوان شده بود: دولت موظف است به ازای هر کیلوگرم واردات انواع کود شیمیایی به کشور مبلغ ۸۰ ریال دریافت و مبالغ حاصله را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز کند. مبلغ ۱۴۴ میلیارد ریال از محل ردیف ۱۴۵-۵۳۰۰۰۰ متناسب با وصولی جهت ترویج استفاده از کود آلی تولید داخل به سازمان ذیربط اختصاص می‌یابد.

در تبصره الحاقی ۵ که به کمیسیون تلفیق ارجاع شد، مندرج بود: به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود از طریق شرکت ذیربط با اخذ تعهد ‌رسمی نسبت به واگذاری انشعاب برق به مشمولان ماده ۸ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکت‌های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی مصوب ۱۳۸۱ اقدام نماید. در صورت صدور حکم قضایی مبنی بر تخریب این مستحدثات، واگذاری انشعاب، حقی برای این افراد ایجاد نمی‌کند.

نظر شما