شناسهٔ خبر: 84301 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رییس فراکسیون ورزش مجلس:

قیمت مزایده استقلال و پرسپولیس متعادل شود

استقلال 43 رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که مزایده باشگاه های استقلال و پرسپولیس به دو عامل اساسی برای حضور مشارکت بخش خصوصی نیاز دارد، گفت: باید استرس ها برداشته و نشاط در این حوزه حاکم شود و از سوی دیگر نیز باید قیمت مزایده را متعادل کرد.

به گزارش نماینده، مقداد نجف نژاد در گفت و گو پارلمانی ایرنا افزود: مرحله اول مزایده باشگاه های استقلال و پرسپولیس عملیاتی نشد چرا که قیمت های اعلام شده هیچ تناسبی نداشت. امیدواریم کسانی که قابلیت و تمکن مالی دارند در مرحله دوم مزایده شرکت کنند و به دنبال ایجاد تحول در این باشگاه ها باشند.

وی ادامه داد: اگر خریداران باشگاه های استقلال و پرسپولیس نسبت به ایجاد یک استادیوم ۴۰ یا ۵۰ هزار نفری اقدام کنند، هیچ نیازی به جاهای دیگر ندارند چرا که این استادیوم سودآور خواهد بود. البته دولت نیز باید با خریداران باشگاه های استقلال و پرسپولیس کنار بیاید چرا که سرمایه گذاران در حوزه ورزش زیاد نیستند.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید شرایطی به وجود بیاورد تا خریدار ضمن احساس امنیت، با اشتیاق به این بخش وارد شود چرا که اگر بخش خصوصی به عرصه ورزش وارد و باشگاه های استقلال و پرسپولیس واگذار شود از ریخت و پاش ها جلوگیری می کند.

نجف نژاد اظهار داشت: نباید ظرفیت بخش خصوصی را نادیده بگیریم چرا که بخش خصوصی در هر حوزه ای ورود پیدا کرد، آن حوزه متحول شد. همان طور که در حوزه اقتصاد تا زمانی که بخش خصوصی به میدان نیاید موفق نخواهیم بود در حوزه ورزش و فرهنگ نیز تا زمانی که بخش خصوصی ورود پیدا نکند، موفق نیستیم و این یک ضرورت است.

سازمان خصوصی سازی قیمت پایه هریک از این دو باشگاه را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود و اولین تاریخ مزایده در ۲۷ بهمن ماه سال جاری اعلام شد که به دلیل شرکت نکردن متقاضیان این دو باشگاه، انجام مزایده به زمان دیگری موکول شده است.

بر این اساس خریدار این باشگاه ها باید ۴۰ درصد مبلغ پایه را به صورت نقدی و ۶۰ درصد بقیه را در دو سال پرداخت کند.

نظر شما