شناسهٔ خبر: 84287 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زندانیان مددجو در بودجه ۹۴

مجلس نمایندگان مجلس در بودجه ۹۴ مصوب کردند ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زندانیان مددجو اختصاص یابد.

به گزارش  نماینده به نقل ازفارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) خانه ملت و در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه ۹۴، بندهای (ز) و (ح) تبصره ۱۶ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، به منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر و مواردی که پرداخت خسارات بر عهده بیت‌المال یا دولت است، وزارت دادگستری مجاز شد، حداکثر تا ۵۰ درصد از مازاد منابع درآمد سالانه با احتساب هزینه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی موضوع بندهای (هـ) و (و) ماده ۱۱ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۶/۴/۱۳۸۷ را از محل اعتبارات ردیف ۴۷ – ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره ۹ این قانون دریافت و هزینه کند.

مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری مبلغ یادشده را به نسبت در مقاطع سه‌ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.

خانه ملتی‌ها مقرر کردند، به منظور پرداخت تسهیلات جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و خانواده زندانیان مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع تسهیلاتی نظام بانکی تخصیص داده می‌شود. سود تسهیلات مذکور از محل منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل‌کشور تأمین و توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در وجه بانک عامل پرداخت می‌شود. دستورالعمل مربوط توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت دادگستری تدوین و پس از تصویب شورای پول و اعتبار به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

نظر شما