شناسهٔ خبر: 84286 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بیرانوند:

گروهی عَلَم مبارزه با مفاسد اقتصادی را برای تبلیغات بلند کرده‌اند

بیرانوند 43 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای با در دست گرفتن عَلَم مبارزه با مفاسد اقتصادی قصد دارند در این مرکب برای رقابت با روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سوار شوند.

به گزارش نماینده، بهرام بیرانوند در گفتگو با مهر اظهار داشت: ما معتقدیم مفسدین وابسته به هیچ جناح سیاسی خاصی نیستند بلکه مفسدین اقتصادی، جناح‌های سیاسی را بستری برای پیشبرد اهداف خود می‌کنند؛ کما اینکه شاهد این هستیم که یک مفسد اقتصادی ممکن است در دولت‌های مختلف و در زمان حاکمیت طیف‌های مختلف سیاسی مرتب به سرمایه‌اش افزوده شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ اتفاقی که در حال حاضر رخ می‌دهد این است که عده‌ای خاص مدتی عَلَم مبارزه با مفاسد اقتصادی را بلند کرده‌اند، بدون اینکه سراغ ریشه‌ها بروند. یکی از ریشه‌های فساد اقتصادی این است که مدیران عامل بانک‌ها از بدهکاران خود به دستگاه قضا شکایت نمی‌کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان در تشریح این موضوع اظهار داشت: قوه قضاییه یا مدعی‌العموم باید راسا به دنبال بدهکاران بانکی برود و حتی پس از آن برای گرفتن اطلاعات بدهکاران از بانک‌ها نیز دچار مشکل می‌شود.

بیرانوند گفت: به نظر می‌رسد افرادی که سوار این مرکب شده‌اند و عَلَمی بر دست گرفته‌اند، در حال مقدمه‌چینی برای ایجاد وجهه‌ای جدید از خود جهت حضور در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وی تصریح کرد: ما اخباری در اختیار داریم مبنی بر اینکه بعضی از شخصیت‌هایی که خدمات دولت‌های گذشته را زیر سوال می‌برند، حتی رژیم طاغوت را تطهیر می‌کنند، به دنبال این هستند که عَلَمی را در دست بگیرند که مردم آنها را به عنوان چهره‌های ضد فساد بشناسند تا بتوانند در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری رقیب آقای روحانی باشند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این فرد فساد دولت گذشته را با فساد تاریخ ایران مقایسه کرده است.

بیرانوند تاکید کرد: عده‌ای در حال آماده‌سازی مرکبی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری آینده، سوار آن شده و در رقابت‌ها جلو بیفتند و متاسفانه با اظهارات خود، مبارزه با فساد اقتصادی را لوث می‌کنند. مبارزه با فساد اقتصادی مثل مبارزه با سیل و زلزله، وظیفه همه دولت‌ها و مجالس است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را به نفع خود مصادره کرده و یا به بهانه فساد، دیگری را محکوم کند.

نظر شما