شناسهٔ خبر: 84284 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بیانیه کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران:

مسئولان اقتصاد به‌جای برگزاری همایش به داد تولیدکنندگان و صادرکنندگان برسند

جمعیت ایثارگران کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از مسئولان ارشد اقتصاد ایران انتظار می‌رود در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تمرکز خود را بجای برگزاری همایش‌های تکراری صرف پاسخگویی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کنند.

به گزارش  نماینده به نقل از تسنیم، کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از مسئولان ارشد اقتصاد ایران انتظار می‌رود در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی را در دستور کار قرار دهند و وقت و تمرکز خود را بجای فعالیت‌های کم اثر مانند برگزاری همایش‌های تکراری و نمایشی، صرف پاسخگویی به مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور کنند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

حضور پرنشاط ملت در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن امسال، در پی فراخوان رهبر معظم انقلاب، پاسخ روشنی به همه بدخواهان نظام اسلامی بود و نشان داد ملت بزرگ ایران، گوش به فرمان رهبری، آماده ضربه متقابل به دشمنان و تحقیرکنندگان ایران عزیز است.

در این مقطع از رئیس جمهور انتظار می‌رود با همت و عنایت بیشتری به مهمترین وعده اقتصادی خود در سال گذشته یعنی بهبود مستمر محیط کسب وکار بپردازد و گزارش رسمی منتشره توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را درباره اجرایی نشدن بیش از ۶۵ درصد از احکام  قانون یاد شده، پیگیری کنند.

بر همه مسئولان کشور واجب است عملاً به حل مشکلات و مطالبات ملت فهیم ایران همت کنند. ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای و تأکید بر درخواست ملی از آنها، برای تسلیم نشدن در برابر زیاده خواهی و زورگویی دشمنان ایران اسلامی، همه مسئولان اقتصادی کشور قویاً باید بدون توجه به روند و نتیجه مذاکرات هسته ای، همه همت و توان خود و مجموعه تحت مدیریت شان را به رفع مشکلات  تولید و سرمایه گذاری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی متمرکز کنند.

از مسئولان ارشد اقتصاد ایران انتظار می‌رود در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی را در دستور کار قرار دهند و وقت و تمرکز خود را بجای فعالیت‌های کم اثر مانند برگزاری همایش‌های تکراری و نمایشی، صرف پاسخگویی به مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور کنند.

حل مشکلات عمیق و کهنه اقتصاد ایران، البته یک شبه امکان پذیر نیست اما با همت و اراده مضاعف می‌توان به نتیجه امیدوار بود. همتی که متأسفانه در برخی مدیران دولتی و سیاست‌های اتخاذ شده توسط آنها دیده نمی‌شود مدیرانی که با ساختارهای غیر شفاف، ضد تولیدی و واردات گرای موجود خوگرفته اند و در برابر اصلاح آنها مقاومت می‌کنند. از مسئولان اقتصادی کشور انتظار می‌رود با جدیت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حاضر  شوند و نسبت به اصلاح سیاستها اقدام کنند.

از تشکل‌های صنفی مردمی نیز انتظار می‌رود خواسته‌های به حق تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور را بدون رودربایستی و ملاحظه از مسئولان اقتصادی کشور مطالبه کنند و مدارا با مسئولان کمکار وسهل انگار را کنار بگذارند.

از مسئولان وزارت امور خارجه انتظار می‌رود در اجرای وظیفه قانونی خود، بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از کشور را با تمام توان در خدمت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی بسیج کند. از وزارت صنعت معدن و تجارت قویاً انتظار می‌رود رویه بی مهری به تولیدکنندگان و صادر کنندگان ایرانی را کنار بگذارد و طوری سیاستگذاری کند تا سرمایه‌گذاری و تولید در ایران مقرون به صرفه شود و تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در این جنگ اقتصادی با رقبای بین المللی و تحریم کنندگان ظالم، تنها و بی یاور نمانند.

از دولتمردان به ویژه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود در این کارزار سخت و سرنوشت ساز، باری از دوش مجاهدان اقتصادی بردارند نه این که بر مشکلات آنها بیفزایند. حقیقت این است که تولیدکنندگان در ایران با چنان مشکلاتی و فشارهایی از سوی دستگاه‌های اجرایی و به ویژه بانک‌ها مواجه هستند که رفع آنها همت، جسارت در برهم زدن ساختارهای رانت و فساد محور، کار مضاعف و شبانه روزی می‌طلبد.

کمیته اقتصادی جمعیت  ایثارگران انقلاب اسلامی، در آستانه اولین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، از همه مسئولان حکومتی به ویژه دولتمردان اکیداً درخواست می‌کند در حل این مشکلات، پیش از پیش بکوشند تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی از این نبرد تاریخی و در جنگ تحمیلی اقتصادی بر ایران و انقلاب اسلامی، پیروز و سربلند خارج شوند.

کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

۳ اسفند ۱۳۹۳

نظر شما