شناسهٔ خبر: 84252 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابراهیم کارخانه ای :

مقامات دولتی اسناد تخلفات مالی را به جای طرح در تربیون‌ عمومی به قوه قضائیه ارائه کنند

ابراهیم کارخانه ای 43 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اگر مقامات دولتی اسناد تخلفات مالی در دست دارند به جای طرح در تربیون‌های عمومی به قوه قضائیه ارائه کنند.

به گزارش نماینده، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت و معاون اول رئیس جمهور در مورد وقوع فساد در کشور، گفت: براساس ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی اگر کسانی به طور سازمان یافته اقداماتی را صورت دهند که موجبات سلب اعتماد عمومی از نظام فراهم شود و فضای مشوشی را در رسانه ها اعم از رسانه‌های حقیقی و مجازی ایجاد کنند باید با شدت با آنها برخورد شود.

وی افزود: برخی‌ها فضایی را در کشور به وجود آورده‌اند تا این گونه القا‌ء کنند که به هیچ کس نمی‌توان اعتماد کرد؛ این اقدام به ضرر نظام است و این افراد به این خاطر که اهداف حزبی و جناحی خود را به پیش ببرند نظام را زیر سوال می‌برند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین اظهار داشت: قوه قضاییه موظف است که با هرگونه فساد و رانت قدرتمندانه برخورد کند و در برخورد با فساد نباید با مسئولیت‌های اشخاص توجه شود بلکه آن چه که مهم است خود فساد است که باید با آن برخورد صورت گیرد و هر فردی هم که در این زمینه اسناد و مدارکی دارد باید از طریق دستگاه قضا موضوع را پیگیری کند.

کارخانه‌ای در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه در فضای عمومی جامعه شرایطی به وجود آید که موجبات سلب اعتماد عمومی مردم از نظام را فراهم کند این مساله کمک می‌کند تا فضای جامعه ناامن شده و فساد بیشتری اتفاق افتد.

وی افزود: از سوی دیگر این گونه فضاسازی‌ها باعث می‌شود تا دانه‌ درشت‌ها و بدهکاران بانکی که چندین هزار میلیارد تومان بدهی دارند در حاشیه قرار گیرند. قوه قضائیه باید به گونه ‌ای برنامه‌ریزی کند تا هر فردی اجازه نداشته باشد بدون مدرک فضای عمومی جامعه را مخدوش کرده و موجبات سلب اعتماد عمومی مردم به نظام شود.

کارخانه‌ای در پایان گفت: کسانی که موضوع فساد را مطرح و پیگیری می‌کنند باید دستمال پاکی داشته باشند و کسانی که دستمان آلوده داشته باشند نمی‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.

نظر شما