شناسهٔ خبر: 84206 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عابدینی: وزیر ورزش نباید هر حرفی را بر زبان بیاورد

امیر عابدینی 43 عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: وزیر ورزش باید بداند که نباید هر حرفی را به زبان بیاورد، او وزیر است و با یک فرد عادی و مدیر باشگاه فرق دارد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، امیر عابدینی در پایان جلسه‌اش با مهدی تاج و علی کفاشیان گفت: با کفاشیان و تاج برای بررسی مسابقات لیگ و اینکه چگونه بحث حفاظت از داوران را داشته باشیم و مشکلات جامعه داوری رسیدگی کنند، جلسه داشتیم. داوری جزو سخت‌ترین مشاغل کشور است که با کمترین درآمد خیلی تحت فشار قرار دارند.  

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال  در خصوص اینکه وزیر ورزش در مصاحبه اخیر خود در کرج اعلام کرده که بعضی داوران تخلف کرده‌اند یادآور شد: وزیر باید بداند که نباید هر حرفی را به زبان بیاورد، او وزیر است و با یک آدم عادی و مدیر باشگاه فرق دارد. گودرزی باید اول قضیه را تا آخر پیگیری کرده و بعد که به نتیجه نهایی رسید آن را اعلام کند. مهم نیست آبروی یک داور برود بلکه مهم این است که آبروی جامعه داوری حفظ شود. با این حرف وزیر کل جامعه داوری زیر سوال می‌رود.

عابدینی در مورد اینکه گفته می‌شود عده‌ای لابی کرده‌اند تا قیمت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پایین بیاید، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، ‌ حکایت مزایده این دو باشگاه حکایت فروش ماشین پیکان و بنز است که قیمت مشخصی دارد. به این شکل مزایده گذاشتن درست نیست، نباید بگویند هر کسی که می‌تواند بیاید دو باشگاه را بخرد، بلکه این تیم‌ها باید به اهلش واگذار شود.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان لابی برای خرید باشگاه پرسپولیس نداشته‌اند، یادآور شد:‌ اگر چنین قدرتی داشتیم نتایج باشگاه‌ها را تعیین می‌کردیم. آقایان قیمت گذاشته‌اند که اول ۴۰ درصد کل مبلغ پرداخت شود که این ۴۰ درصد می‌شود ۱۲۰ میلیارد تومان که شما باید در سال ۴۰ میلیارد هزینه باشگاه را در نظر بگیرید. در ۲ سال این مبلغ به ۸۰ میلیارد می‌رسد و به اضافه ۱۲۰ میلیارد می‌شود ۲۰۰ میلیارد پیش پرداخت ۲ سال اول که اصلا با درآمد لیگ جور در نمی‌آید. درآمد کل لیگ در سال ۸۲ میلیارد است که این مبلغ از تبلیغات محیطی و حق پخش است، اگر داده شود بین ۱۶ تیم تقسیم خواهد شد حالا شما در نظر بگیرید چقدر سهم آن خریدار بیچاره خواهد شد.  

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا برای دو باشگاه خریدار هم هست، تصریح کرد: خریدار پیدا می‌شود به شرطی که روند واگذاری منطقی باشد، ضمن اینکه باید دو باشگاه را به اهلش بدهند. پیشکسوتان توانایی خرید بخشی از باشگاه را دارند به شرطی که دولت دو باشگاه را به شرکت‌های خصوصی واگذار نکند. متاسفانه دولت در همه چیز می‌خواهد تصدی داشته باشد حتی در واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی.

عابدینی تاکید کرد: کسی که با این شرایط خریدار دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باشد یا عاشق باید باشد یا دیوانه، در غیر این صورت اگر شرایط واگذاری را تغییر ندهند، هیچ آدم منطقی جلو نمی‌آید.

نظر شما