شناسهٔ خبر: 84178 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حربه تحریم نفت و گاز باید در اختیار ایران باشد

نقوی حسینی43 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چنانچه ایران دست به تحریم متقابل اروپا بزند یقیناً این اروپایی‌ها هستند که ضرر بیشتری را متحمل می‌شوند و دورنمای اقتصاد کشور باید به گونه‌ای باشد که حربه تحریم نفت و گاز در اختیار ایران قرار گیرد.

به گزارش نماینده، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تحریم گازی اروپا اظهار داشت: یکی از عجایب امروز این است که منابع اولیه و زیرزمینی در اختیار ماست و غرب هم به این منابع به شدت نیاز دارد، اما در این شرایط این غربی‌ها هستند که ما را تحریم می‌کنند و این از عجایب دنیای اقتصاد است.

وی افزود: آنچه که رهبر انقلاب به آن اعتراض دارند، این است که منابع زیرزمینی در اختیار ماست و به جای اینکه ما غربی‌ها را تحریم کنیم، غربی‌ها هستند که ما را تحریم می‌کنند و علت آن هم این است که ما خام فروشی کردیم و به اقتصاد داخلی خود نپرداخته‌ایم و اقتصاد مقاومتی را بنیان نگذاشته‌ایم و حالا ضربه می‌خوریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه که رهبر انقلاب در مورد تحریم گازی اروپا عنوان کرده‌اند، دارای دو وجه است، اول اینکه ما باید اروپایی‌ها را تحریم کنیم و دوم اینکه باید به ظرفیت‌های درونزا بپردازیم و دست از خام فروشی برداریم و انرژی‌هایمان را خود استفاده کرده و فراورده‌های آن را به فروش برسانیم تا اینگونه حربه تحریم علیه کشور ما تیز نباشد.

نقوی حسینی تصریح کرد: چنانچه ایران دست به تحریم متقابل اروپا بزند، مطمئناً این اروپایی‌ها هستند که ضرر بیشتری را متحمل می‌شوند و علت اینکه در شرایط فعلی آنها ما را تحریم می‌کنند، این است که ما به حربه تحریم نفت و گاز دست نزده‌ایم.

وی در پایان یادآور شد: باید معادله‌ای را که دنیای استکبار بر ما تحمیل کرده، عوض کنیم و غربی‌ها از تحریم‌های گازی ما به وحشت بیفتند و در دورنمای اقتصادی کشور باید به گونه‌ای حرکت کنیم که حربه تحریم گازی و نفتی در اختیار کشورمان باشد.

نظر شما