شناسهٔ خبر: 84167 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سه پیام تسلیت برای درگذشت زاون قوکاسیان

زاون قوکاسیان خانه سینما، انجمن سینمای جوان و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی برای درگذشت زاون قوکاسیان پیام تسلیت دادند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری تسنیم، هیات مدیره و مدیرعامل جامعه اصناف سینمای ایران(خانه سینما) در پیامی درگذشت «زاون قوکاسیان» را تسلیت گفتند. در متن این پیام آمده است: «هیات مدیره و مدیر عامل جامعه اصناف سینمای ایران در گذشت نویسنده، منتقد، معلم و مستندساز موثر سینمای ایران زاون قوکاسیان را به جامعه فرهنگی هنری ایران به ویژه هم وطنان اصفهانی و بازماندگان وی تسلیت می‌گوید.

بی‌شک تاثیر خاصه او در ثبت و ضبط تحولات سینمای ایران و شفقت پدر گونه‌اش با هنرجویان سینما علاوه بر روح لطیفش در محبت به همنوعانش هماره بر لوح حافظه سینما باقی خواهد ماند.
خانه سینما مفتخر بوده تا در زمان حیات این موحدِ راستینِ عاشق سینما در دومین جایزه کتاب سال سینمایی از همت عالی‌اش در عرصه مکتوب و آموزش سینما تجلیل کند.
خانه سینمای ایران از خداوند متعال برای وی علو درجات و برای بازماندگانش صبر و اجر طلب می‌کند.»
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی به مناسبت درگذشت زاون قوکاسیان پیام تسلیتی داد. در متن این پیام آمده است: «جای خالی بعضی هرگز پر نخواهد شد، زاون قوکاسیان یکی از آنهاست؛ نیکمرد بزرگوار سینمای ایران که جای او همیشه در سینما و جامعه نقد خالی خواهد ماند. بی شک سینمای ایران مدیون این پژوهشگر، منتقد و نویسنده شاخص سینمایی است.
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران سوگمندانه درگذشت زاون قوکاسیان را به جامعه منتقدان و جامعه فرهنگی و سینمایی ایران تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم آمرزش و برای بازماندگانش صبر آرزومند است.»
انجمن سینمای جوانان ایران هم به مناسبت درگذشت زاون قوکاسیان پیام تسلیت داد. در متن این پیام آمده است: «امروز مردی از میان ما رفت که محبوبیتش و مهربانیش را همه مهر تایید می‌زنند. امروز مردی از میان ما رفت که نه تنها عاشق سینما که دوست و همراه سینما بود. زاون قوکاسیان عزیز را با چهره خندانش و خاطرات شیرین دوستان و شاگردانش به خاطر خواهیم آورد، با عشقش و رفاقتش به سینما.

نوشته‌ها و تالیفات متعدد قوکاسیان، فیلم‌هایی که به یادگار گذاشت و بیش از همه حضور پررنگش را در نما به نمای فیلم‌های بیشماری که حاصل دانش و همیاری او بود سال‌های سال مرور خواهیم کرد و به یاد خواهیم داشت.

خانواده انجمن سینمای جوانان درگذشت زاون قوکاسیان را به خانواده و بازماندگان ایشان و به همه کسانی که طعم مهربانیش را چشیده بودند تسلیت عرض می‌کند.»
زاون قوکاسیان منتقد و صاحب نظر سینمای ایران اول اسفند ماه بر اثر عوارض ناشی از سرطان معده از دنیا رفت.

نظر شما