شناسهٔ خبر: 84037 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

«پدر معنوی» برای اعتدالیون پیام فرستاد

هاشمی رفسنجانی هاشمی رفسنجانی در پیامی که توسط فرزند وی(فاطمه هاشمی رفسنجانی) در همایش حزب اعتدال و توسعه قرائت شد،به جوانان این حزب توصیه کرد: جوانان عضو هوادار نیز فعالیت های خویش را بر محور اعتدال تنظیم کنند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، آیت اله هاشمی رفسجانی رییس تشخیص مصلحت نظام در پیامی به همایش جوانان هوادار حزب اعتدال وتوسعه تاکید کرد اتفاقات سال های اخیر درچند کشوراسلامی موید این نکته است که توسعه سیاسی، فرهنگی واقتصادی حتی اگر برخاسته ازعمق کینه جامعه نسبت به اسبتداد و استعمار باشد با افراط وتفریط راه به جایی نمی برد.

در ادامه این پیام تاکید شد: مردم مخصوصا مسلمانان به خاطر ذات اعتدالی خویش و تاکیدات آیات قرآن و روایات بزرگان، میانه روی را طریق رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت می دانند و در صفات پرهیزکاران بر این امر تاکید می کنند.  

هاشمی رفسجانی تاکید کرده که اعتدال و توسعه دو واژه ساده هستند اما به خاطر بار معنایی آنها درجامعه و امنیت شان برای امروز و آینده کشور وارد ادبیات سیاسی شده اند و رابطه آنها با جامعه ایرانی که انقلاب اسلامی را به عنوان اولین نظام مبتنی بر ساختار مکتب اهل بیت به ارمغان آورده به گونه ای است که دستیابی به توسعه همه جانبه جز با انتخاب شیوه اعتدال درهمه شیون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و عبادی موثر نخواهد بود.

آیت اله هاشمی رفسجانی در ادامه این پیام به جوانان حزب اعتدال و توسعه توصیه کرد که جوانان عضو هوادار نیز فعالیت های خویش را بر محور اعتدال تنظیم کنند و تا هم وفاداری به مراحم حزب را رعایت کرده باشند و هم اندیشه های حاکمیتی اسلام و همه بر اندیشه های حاکمیتی اسلام تاکید کرده و در راه ترویج آن تلاش کنند.

وی در ادامه این پیام با تشکر از حسن سلیقه حزب در برگزاری همایش جوانان که نوعی کادرسازی می باشد، تاکید کرد به آینده سازان کشور نیز یادآوری می کنم که بحث گفت وگو مباحثی را تضارب آراء و انتخاب بهترین سخنان، راهنمایی قرآن کریم است.

نظر شما