شناسهٔ خبر: 83966 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

منتقدین مسکن مهر کارنامه‌ خود را ارائه کنند/ مخالف سرسخت ابقای فرماندار پارس آباد در سمتش هستم

حجت الاسلام برومند43 نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آن‌هایی که عملکرد مسکن مهر را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند باید خود کارنامه‌ای را ارائه کنند که قابل دفاع باشد وگرنه انتقاد کردن و ایراد گرفتن کار آسانی است.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام حبیب برومند در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: عدم توانمندی و تسلط نداشتن بر انجام امور و پیگیری مسائل در فرمانداری پارس‌آباد مشهود است و بنده مخالف سرسخت ماندن فرماندار در سمتش هستم.

وی افزود: فرماندار پارس‌آباد در مدت زمانی که مسئولیت را بر عهده گرفته هیچ قدم مثبت و سازنده برای حل مشکلات، پیشبرد کارها و تکمیل پروژه‌ها برنداشته و تنها با سیاسی‌کاری و برخی اقدامات تبلیغی انتخاباتی سعی دارد به نحوی از زیر مسئولیت واقعی خود شانه خالی کند و مردم شهرستان پارس‌آباد نیز از وضعیت پیش آمده در این شهرستان ناراحت و گله‌مند هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ادعای ناتوانی بسیاری از مدیران استانی و شهرستانی گفت: مردم حوزه انتخابی بنده رضایتی از این مسئولان و مدیران ندارند و خواستار انتخاب افرادی توانمند بدون نگاه و نگرش سیاسی در حوزه اجرایی و کارهای عمرانی هستند که به معنای واقعی پاسخگوی مشکلات بوده و توانمندی خود را بدون نگاه حزبی، جناحی و اصلاح‌طلبی و یا اصولگرایی به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: ما تا کی باید ناظر بر دعواها و درگیری‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و یا اصول‌گرایان باشیم در حالی که باید یک مدیر و مسئولی که بکارگیری می‌شود از توانمندی و شاخصه ممتاز مدیریتی برخوردار باشد و با برنامه‌ریزی و هدف‌مندی درست یک مدیر توانمند می‌تواند به وضعیت اقتصادی، فقر حاکم در جامعه که حتی عده‌ای در به دست آوردن رزق و روزی ساده خود دچار مشکلات هستند حرکتی انجام داده و گامی موثر در این حوزه بردارد.

برومند ادامه داد: وضعیت اقتصادی و درآمدی مردم به حدی نامناسب است که در منطقه مغان عده‌ای منتظر پرداخت یارانه ماهیانه هستند تا به عنوان قسط برای نانوایی‌ها پرداخت کنند تا در ماه بتوانند نان ساده خود را به دست آورند چه برسد به اینکه برخی از خانواده‌ها در طول سال چند مرحله گوشت و برنج را نیز مصرف نمی‌کنند که این نشان از فاصله طبقاتی فقرا و ثروتمندان است که هر روز نیز بیشتر می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نماینده سهل‌الوصول‌ترین فرد است که عموم مردم به راحتی به آن دسترسی دارد و می‌تواند به راحتی درد و مشکلات خود را با وی در میان بگذارد که بنده روزانه با صدها تلفن، پیامک و نامه روبه‌رو هستم که بیشتر آن‌ها در برگیرنده مشکلات اقتصادی و نارسایی مدیریتی است که هیچ وقت نیز تمام شدنی نیست.

برومند عنوان کرد: به غیر از مقام معظم رهبری که دلسوز این ملت هستند و همواره مسئولان را به خدمتگزاری واقعی دعوت می‌کنند بقیه با شعار دادن و فریب افکار عمومی سعی دارند تا کارهای روزانه خود را پیش ببرند و امروز نیز در کشور به وضعیتی رسیده‌ایم که همه به دنبال تخریب و تخطئه یکدیگر هستند.

وی با دفاع از عملکرد دولت گذشته در حوزه مسکن مهر که حداقل زمینه سرپناه پیدا کردن عده‌ای فقیر و بینوا را فراهم کرده است، گفت: آن‌هایی که امروز مسکن مهر را به هر شکلی تخریب و تخطئه می‌کنند باید بدانند که حداقل در دولت گذشته با تولید مسکن مهر هر چند با برخی کمی‌ها و کاستی‌ها سرپناهی برای افراد جامعه به ویژه جوانان پیدا شد در حالی که در این ۱,۵ سال از دولت تدبیر و امید هیچ حرکتی برای ساخت واحدهای مسکونی نشده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن‌هایی که عملکرد مسکن مهر را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند باید خود کارنامه‌ای را ارائه کنند که قابل دفاع باشد وگرنه انتقاد کردن و ایراد گرفتن کار آسانی است.

ساخت بیمارستان و بهسازی فرودگاه پارس‌آباد به خواب خرگوشی رفته است

برومند با انتقاد از انتشار آمار کذایی و غیرواقعی ۱۷ برابری شدن اعتبارات عمرانی استان در سال‌جاری افزود: چنین ادعایی از ریشه و بن کذب محض است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در بودجه سال آینده به میزان ۱۳ درصد بودجه‌های عمرانی استان اردبیل را افزایش دهیم که با این وضعیت درآمدی دولت این موضوع نیز در هاله‌ای از ابهام است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امسال هفت میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان پارس‌آباد تخصیص یافته که با این رقم تنها بدهی پیمانکار پرداخت شده و هیچ پیشرفتی را در پروژه شاهد نیستیم.

برومند با بیان اینکه ۲ پروژه اساسی پارس‌آباد شامل بیمارستان و فرودگاه این شهرستان به خواب خرگوشی رفته است، گفت: بنده در تعجب هستم که مدیران کل استانی چگونه از پروژه‌ها و تخصیص منابع برای تکمیل آن‌ها در سطح ملی دفاع نمی‌کنند و استان اردبیل ضعیف‌ترین استان در جذب اعتبارات و منابع اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: ما هر چند در استان اردبیل همواره مدعی هستیم که در حوزه‌های مختلف رتبه‌های اول و دوم را داریم اما در عمل هیچ پیشرفتی را نمی‌بینیم که نشان می‌دهد ارائه این آمار و ارقام و کسب این افتخارات کذایی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود ۲ میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه پارس‌آباد و ۱,۵ میلیارد تومان نیز برای تصفیه‌خانه بیله‌سوار در نظر گرفته شود تا این پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد که این کار تاکنون عملیاتی نشده است.

برومند تکمیل بهسازی فرودگاه را نیازمند هفت تا هشت میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد و ادامه داد: استاندار قبلی سخت پیگیر تکمیل این پروژه بود اما در ۱,۵ سال اخیر این پروژه وضعیت اجرای کندی دارد و بنیاد مسکن که متولی تکمیل بهسازی فرودگاه و چهار بانده کردن راه پارس‌آباد به سربند بود نیز هیچ قدمی را در تکمیل این پروژه برنداشته است.

وی با گلایه از مسئول ارشد استان و مدیران استانی در توزیع نامناسب و غیرعادلانه اعتبارات در قیاس مرکز استان با شهرستان‌ها عنوان کرد: در شهرستان بیله‌سوار مردم هیچ تحرک و کار عمرانی رو به‌ جلو را مشاهده نمی‌کنند به طوری که ۳۰ سال است که کوچه‌ها و معابر آسفالت‌ریزی شده و بسیاری از آن‌ها نیز کیفیت‌شان را از دست داده‌اند و به بهانه کمبود اعتبارات بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها روی کاغذ مانده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پرداخت سهم شهرداری بیله‌سوار از محل درآمدهای گمرک ادامه داد: راه‌های مواصلاتی ما نه تنها ترمیم نشده بلکه بسیاری از راه‌های آسفالته قدیمی نیز تخریب شده و از بین رفته و کمبود منابع آب شرب در روستاها نیز داد ساکنان روستایی را درآورده است.

تنگ‌نظری در روند سرمایه‌گذاری‌ها به فراری شدن آن‌ها منجر شده است

برومند یادآور شد: ما در جذب سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این استان عاجز هستیم چراکه نظام پیچیده بروکراسی اداری و تنگ‌نظری‌های نابجا مانع از سرمایه‌گذاری شده است به طوری که یک سرمایه‌گذار باید ۶ ماه دوندگی داشته باشد تا در نهایت نیز با ناامیدی استان را به محل دیگر ترک کند.

وی گفت: به عنوان نمونه یک سرمایه‌گذاری که قصد داشت ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب شهرک توریستی در این استان هزینه کند به دلیل آنکه دچار پیچ و خم‌های اداری شده و در گرفتن مجوز به یاس و ناامیدی افتاده که از این برنامه سرمایه‌گذاری خود مایوس و ناامید شد در حالی که در استان همجوار ما آذربایجان‌شرقی به سهولت و با علاقه‌مندی کامل در جذب سرمایه‌گذاران اقدامات مناسبی را انجام می‌دهند در حالی که ما از این فرایند سهل در جذب سرمایه‌گذاران عاجز هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که بهسازی فرودگاه پارس‌آباد بیش از ۲ سال است که به طول انجامیده در تبریز در مدت ۲ سال یک فرودگاه جدید را احداث کرده و موفق به راه‌اندازی آن شدند.

تکمیل پایاب سدخداآفرین در حد شعار باقی مانده است

برومند یادآور شد: به رغم آنکه در سفر رئیس جمهور قرار شد تکمیل پایاب سد خدا‌آفرین در مدت چهار سال انجام شود اما اجرای این پروژه و وعده‌های رئیس جمهور در حد شعار باقی مانده و از یک میلیارد دلاری که قرار بود برای این پروژه باید اختصاص پیدا کند در سال اول هیچ رقمی تخصیص پیدا نکرده است.

وی افزود: با این وضعیت نمی‌توانیم امیدوار به توسعه استان و به ویژه شمال این استان باشیم در حالی که نرخ بیکاری در منطقه مغان و استان اردبیل یک نرخ غیر قابل متعارف است.

افتتاحی را در دهه‌فجر شاهد نبودیم

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افتتاح‌های دهه‌فجر که به صورت جزئی و گاه غیرواقعی و تکراری بوده است، تصریح کرد: اینکه استاندار اردبیل در مشگین‌شهر جشنواره ماهی را به عنوان یک مسابقه آشپزی افتتاح کند و یا یک استخر ذخیره آب به بهره‌برداری برسد نمی‌توان گفت این اقدامات و فعالیت‌ها یک افتتاح محسوب می‌شود در حالی که در قیاس با سایر استان‌ها باید اعلام کنیم که در دهه‌فجر امسال ما افتتاح‌های خوب و قابل توجهی را نداشتیم و اغلب افتتاح‌ها نیز تکراری بوده است.

برومند گفت: معطل ماندن پروژه سرمایه‌گذاری نورد فولاد در مشگین‌شهر، دست نخورده ماندن معادن شهرهای مختلف، اجرایی نشدن پایاب سد‌خداآفرین به رغم شعار که مسئولان جهاد کشاورزی انجام دادند و همچنین روند کند تکمیل پروژه‌ها همه بر دامنه مشکلات افزوده و زمینه بی‌اعتمادی بیشتر را بین مردم فراهم کرده است.

وی افزود: خود بنده چندین بار در مراسم افتتاح یک پروژه کوچکی همچون ساحل‌بندی رود ارس را که با یک معماری ساده در این محدوده سنگ‌کاری شده شرکت کردم و با این افتتاح‌ها نمی‌شود گفت که ما در دهه‌فجر کار شاقی را انجام دادیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل که بیشتر به جای عمل به شعار بسنده کرده‌اند، گفت: در حالی که قرار بود پروژه فتحعلی تکمیل شود و واگذاری به عشایر و روستاییان انجام شود نه تنها این واگذاری انجام نشد بلکه هیچ برنامه آموزشی برای کشاورزان و بهره‌برداران این پروژه‌ها انجام نشده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۵۷jon 0 0

    اقای برومند شما هم متراژ و سند منزل مسکونی و حسابهای بانکی ات را رو کن .متقاضی مسکن مهر دربدر مستاجر
                                

نظر شما