شناسهٔ خبر: 83914 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حسین مرعشی:

نوبخت اخیراً ستادهای انتخاباتی روحانی را فعال کرد/ کار عارف تمام است

حسین مرعشی/2 عضو حزب کارگزاران سازندگی: اخیراً آقای نوبخت از موضع سازمان برنامه به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، به عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کردند.

به گزارش نماینده، حسین مرعشی از تشکیل اطاق فکری توسط معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: آقای جهانگیری یک اتاق فکر دارند که هفته‌ای ۲ ساعت به آنجا می‌روم و کمک می‌کنم، به صورت پراکنده نیز به بعضی از وزارتخانه‌ها مشورت می‌دهم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اتاق فکر عمدتاً اقتصادی است، اظهار داشت: آقای جهانگیری تعدادی از دوستان را دعوت می‌کنند، من را هم دعوت می‌کند، البته به نظر من آقای جهانگیری بیشتر دنبال این بودند که رابطه ما با دولت برقرار باشد، یعنی یک سر پل ایجاد کردند. من در آنجا خدمت مهمی نمی‌توانم انجام دهم ولی می‌روم و کمک می‌کنم.

عضو حزب کارگزاران همچنین در مورد برنامه مصوب حزب کارگزاران برای ورود به انتخابات مجلس خبر داد و اظهار داشت: برنامه مصوب ما در کارگزاران این است که برای انتخابات مجلس در ائتلاف اصلاح‌طلبان حرکت کنیم و دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها نیز تدوین شد و به شعب استانی ابلاغ  شده است. برای انتخابات آینده در ائتلاف اصلاح‌طلبان ۳ سطح تصمیم‌گیری پیش‌بینی شده است.

این فعال سیاسی در مورد فعالیت دولت برای انتخابات مجلس نیز گفت: قاعدتاً آقای نوبخت در قالب حزب اعتدال و توسعه ورود می‌کنند. اخیراً هم آقای نوبخت از موضع سازمان برنامه به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، به عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کردند.

مرعشی اضافه کرد: البته از موضع سازمان برنامه که قاعدتاً کار سیاسی نمی‌توانند انجام دهند و نمی‌خواهند انجام دهند، چون آقای نوبخت هم آدم منضبطی است. به این معناست که آقای نوبخت علایقی دارند و قاعدتاً با اصلاح‌طلبان کار خواهند کرد، چون  آنها انتخاب دیگری جز اصلاح‌طلبان ندارند. اصولگرایان که خودشان هنوز از درون به انسجام نرسیده‌اند و بعد هم هیچگاه به اعتدال و توسعه و این‌ها نزدیک نخواهند شد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آقای قوچانی و آقای کرباسچی اختلاف پیدا کردند که آقای قوچانی از ماهنامه مهرنامه و هفته‌نامه صدا استعفا داد، گفت: خیر، قوچانی فکر می‌کرد با روزنامه مردم امروز میدان بزرگی نسبت به مهرنامه برای او باز خواهد شد؛ البته اگر می‌توانستند ادامه بدهند واقعاً هم وسیع‌تر بود و به‌نظر من اگر می‌توانستند ادامه دهند، در ۳-۴ ماه آینده روزنامه اول ایران می‌شدند، زیرا گرایش به آنها در جامعه زیاد بود.

وی در مورد جدایی عارف از خاتمی نیز گفت: اگر قرار باشد روزی کسانی آقای عارف را به این سمت هدایت کنند که آقای عارف بگوید من یکی و آقای خاتمی هم یکی، از اطراف آقای عارف خواهند رفت. آقای عارف آدم هوشمندی است و هرگز این حرف را در عرصه سیاسی ایران نخواهد زد. آن روزی که آقای عارف بگوید من یکی و آقای خاتمی هم یکی از نظر سیاسی کارش تمام است و اگر روزی خدایی نکرده، آقای عارف بخواهد تسلیم یک چنین سیاستی بشود از نظر من آن روز به لحاظ سیاسی پرونده‌ آقای عارف بسته می‌شود.

مهمترین محورهای گفتگو با حسین مرعشی بدین شرح است:

*** تشکیل اتاق فکر در دولت توسط جهانگیری

*** جهانگیری دنبال این بود که رابطه ما با دولت برقرار باشد

*** ابلاغ دستورالعمل حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس

*** تشکیل مجمع اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس در شهرستان‌ها

*** مدل انتخابات ۹۲ را در انتخابات مجلس انجام می‌دهیم

*** ائتلاف هاشمی، خاتمی، ناطق و روحانی اصلاً مطرح نبود/کرباسچی نظر خودش را گفته بود

***ابلاغیه نوبخت به ستادهای روحانی در استان‌ها در مورد انتخابات مجلس

* کسی که از حزب کارگزاران رفت نمی‌تواند در مورد سرنوشت حزب بگوید

*** کارگزاران با شرایط امروز یارگیری می‌کند

** کارگزاران قاطع است که عزت کشور به سپاه بستگی دارد

** عارف از خاتمی جدا شود پرونده‌اش به لحاظ سیاسی بسته می‌شود

*** تکثرهایی مانند تشکیل حزب ندا قدرت ما را افزایش نمی‌دهد

*** انصاری برای حزب اتحاد ملت ایران لیست داده است

* وقتی توقع اصلاح‌طلبان برآورده نمی‌شود با آیت‌الله هاشمی مخالفت می‌کنند

منبع: تسنیم

نظر شما