شناسهٔ خبر: 83848 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجوز افزایش ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه بانک‌های دولتی صادر شد

بانک ها 43 نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تا سقف پنج هزار میلیارد ریال وجوه حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌های مشمول واگذاری را به افزایش سرمایه بانکهای دولتی اختصاص دهد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ بندهای دیگری از تبصره ۳ ماده واحده را تصویب کردند.

وکلای ملت در بند "ق" تبصره ۳ ماده واحده، به دولت اجازه دادند تا سقف پنج هزار میلیارد ریال وجوه حاصل از واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌های مشمول واگذاری را مطابق دستورالعملی که به تصویب وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌رسد، با رعایت سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، به افزایش سرمایه بانک‌های دولتی اختصاص دهد.

همچنین در بند "ص" تبصره ۳ مقرر شد مطالبات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بابت واگذاری‌های قبل از ابلاغ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی به مبلغ سه هزار و سیصد میلیارد ریال از محل فروش اموال سهام، سهم‌الشرکه، اموال بنگاه‌ها یا منابع حاصل از فروش آنها تأمین کند.

نظر شما