شناسهٔ خبر: 83847 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت موظف شد درآمد اماکن ورزشی را برای ورزش همان شهرستان هزینه کند

مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای اکثریت خود به دولت اجازه دادند که درآمد اماکن ورزشی شهرستان‌ها را در همان شهرستان هزینه کنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور و بررسی بندهایی از تبصره ۳ بخش‌های درآمدی این لایحه، بند ل تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۹۴ کشور را بررسی کردند.

براساس بند ل تبصره ۳ لایحه بودجه کشور، به دولت اجازه داده شد که درآمد اماکن ورزشی صرفا برای ورزش همان شهرستان هزینه شده و انتقال و هزینه آن به شهرستان دیگر نیز ممنوع است.  

براساس این گزارش، در بند ل لایحه پیشنهادی دولت به مجلس، آمده است که به دولت اجازه داده می‌شود تا واحدهای خدماتی، رفاهی، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی را از طریق برگزاری مزایده به اشخاص صاحب صلاحیت بخش‌های خصوصی، تعاونی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت بخش تعاونی در شرایط برابر و در اماکن ورزشی در شرایط مساوی با اولویت هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی‌ به صورت اجاره واگذار و معادل وجوه حاصل از این بند را پس از واریز به حساب درآمدهای عمومی دولت نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند که نمایندگان با واریز این درآمدها به خزانه‌داری کل کشور مخالفت کردند و مقرر شد که این درآمدها در همان شهرستان‌ها هزینه شود.

همچنین این بند از تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور در گزارش کمیسیون تلفیق که به صحن علنی مجلس ارائه شده است، حذف شده بود.

نظر شما