شناسهٔ خبر: 83833 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سه تشکل دانشجویی دانشگاه تهران:

احمد آبادی صلاحیت ریاست دانشگاه تهران را ندارد/ گزینه جدید معرفی شود

نیلی سه تشکل دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه توان مدیریتی نیلی احمدآبادی در سطح ریاست دانشگاه تهران نیست، از مسئولان خواستند کلید دانشگاه تهران را به دست نیلی احمدآبادی نسپارند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، تشکل‌‌های دانشجویی دانشگاه تهران با حضور در نشست خبری، پیرامون صلاحیت نیلی احمدآبادی برای ریاست این دانشگاه اعلام موضع کردند.

در ابتدای این نشست رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه این دانشگاه نماد آموزش عالی کشور است، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم امید داشتیم توجه به علم و اقتصاد به طور جد در دستور کار این دولت قرار گیریم اما شاهد رویکرد سیاسی دولت در این حوزه بودیم.

وی با بیان اینکه در زمان فرجی‌دانا شاهد رویکرد حزبی در وزارت علوم بودیم، ‌ گفت: انتصاب‌های نابجا، حاشیه‌سازی فراوان کار را به جایی رساند که مجلس رأی اعتماد خود را از فرجی دانا پس گرفت.

این فعال دانشجویی با اشاره به سکان‌داری فرهادی در وزارت علوم گفت:‌ وی فتنه را خط قرمز نظام عنوان کرد اما عملکرد مناسبی در بحث تعیین ریاست دانشگاه تهران از خود نشان نداد. اینکه وزیر خود را در خصوص مسئله ریاست دانشگاه تهران کنار بکشد و توپ را به زمین شورای عالی انقلاب فرهنگی بیندازد اقدام درستی نیست.

نظری با تأکید بر این موضوع که با سرپرستی نیلی بر دانشگاه تهران اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران احساس خطر کردند، افزود:‌ انتصاب نیلی به عنوان سرپرست در حالی صورت گرفت که سوابق منفی وی کاملاً آشکار بود که حضور در فتنه ۸۸ و مدیریت سیاسی و جناحی نیلی دلیلی بر عدم رأی اعتماد به مجلس به وی برای وزارت علوم بود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه گویی حلقه افراطی در وزارت علوم دست وزیر را در خصوص دانشگاه تهران بسته‌اند، گفت: ما از مسئولان می‌خواهیم کلید دانشگاه تهران را نه به نیلی احمدآبادی بلکه به یک مدیر معتدل بسپارند. دانشگاه تهران نباید جولانگاه احزاب سیاسی شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان تندرو ادامه حیات سیاسی خود را به حضور در دانشگاه‌ها خصوصاً دانشگاه تهران می‌دانند.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به سوابق منفی مدیریتی نیلی احمدآبادی، گفت: نیلی مجوز تدریس و بازگشت استاد محکوم در فتنه را به دانشگاه تهران صادر کرده است. چه کسی به برنامه سعید حجاریان در دانشگاه تهران مجوز داد؟

نظری با تأکید بر این موضوع که نیلی احمدآبادی گزینه خاتمی برای ریاست دانشگاه تهران است، گفت: اصلاح‌طلبان تندرو با روی کار آمدن نیلی احمدآبادی سر از پا نمی‌شناسند و انتظار ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که در این خصوص انقلابی عمل کند. این شورا دغدغه اساتید و دانشجویان مؤمن و انقلابی را مد نظر قرار داد.

در ادامه این مراسم امیرحسین مهندسی مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران با اشاره به سوابق منفی نیلی احمدآبادی در زمان ریاستش در دانشکده فنی گفت: در آن زمان که خانم صدر معاون امور دانشجویی و فرهنگی نیلی بود به شدت به دنبال ترویج تفکرات سروش بود و در کنار آن از ورود کتاب‌های آیت‌الله مصباح به دانشگاه جلوگیری می‌کرد.

وی افزود: همچنین خانم زهرایی که معاون روابط بین‌الملل دانشکده فنی در زمان ریاست نوری در این دانشکده بود پایبندی به بحث حجاب و عفاف نداشت و اردوهای مختلط در زمان ایشان در دانشکده فنی برگزار می‌شد.

این فعال دانشجویی گفت: در فتنه ۸۸ که نظام و دانشگاه‌ها نیاز به آرامش داشتند نیلی احمدآبادی برخلاف نیاز دانشگاه به اغتشاشات دامن می‌زد. وی در همان دوران کلاس‌های درس را تعطیل می‌کرد و به دنبال جمع کردن امضاء‌ در خصوص نامه‌ای با محتوای توهین‌آمیز به مقام معظم رهبری بود.

مهندسی خاطرنشان کرد:‌ از دیگر سوابق نیلی این است که وی به شدت مروج فرار دانشجویان نخبه از کشور بود. علاوه بر آن برخورد دوگانه نیلی‌احمدآبادی با تشکل‌های دانشجویی با دو طیف مذهبی و غیرمذهبی به وضوح دیده می‌شد.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی متاورژی و مواد دانشگاه تهران ادامه داد:‌ جشن‌های مبتذل فارغ‌التحصیلی با حمایت نیلی احمدآبادی در دانشکده فنی برگزار می‌شد.

محمدصادق فرامرزی عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در ادامه نشست تشکل های دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه نیلی احمدآبادی گزینه مناسبی برای ریاست دانشگاه تهران نیست، گفت: عدالت در ۹ ماهی که نیلی سرپرست دانشگاه تهران بوده است، بشدت قربانی شده است.

وی افزود: اقدامات سرپرست دانشگاه تهران درخصوص برنامه‌های ۱۶ آذر نشان از دید افراطی وی دارد. از اینکه اجازه فعالیت به همه تشکل‌های دانشجویی را در آن روز نداد.

فرامرزی تصریح کرد: حتی ما شاهد بودیم که در مدت سرپرستی نیلی بر دانشگاه تهران برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی که دارای مجوز بود، اجازه برگزاری نمی گرفت و حتی با لغو مجوز همراه می‌شد.

عضو انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در پایان سخنان خود گفت: چنین فردی برای ریاست دانشگاه تهران مناسب نیست و انتقاد ما از مسئولان این است که چرا باید تا به امروز وضعیت دانشگاه تهران مشخص نباشد.

در پایان این نشست علیرضا امامی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۸۸ (همزمان با ریاست نیلی احمدآبادی بر دانشکده فنی دانشگاه تهران) اظهار داشت: امروز که بحث ریاست دانشگاه تهران در اولویت قرار گرفته است شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نقش نظارتی و هدایتی خود را نشان دهد.

وی با تاکید بر این موضوع که نیلی احمدآبادی شخصیتی نیست که به درد ریاست دانشگاه تهران بخورد، گفت: فارغ از اینکه نیلی‌احمد‌آبادی چه تعلق خاطری به جناح‌های سیاسی دارد وی از نظر شخصیتی و توان مدیریت به درد ریاست دانشگاه تهران نمی‌خورد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: دانشگاه تهران یک اداره دولتی نیست که فردی مانند نیلی‌احمد‌آبادی در راس آن قرار گیرد. دانشگاه تهران باید کانون تحولات کشور باشد بر همین اساس باید فردی در راس آن قرار گیرد که مدیر و راهبر باشد تا بتواند دانشگاه را در مسیر درست حرکت دهد. این در حالی است که نیلی‌احمدآبادی چنین توانایی را ندارد.

امامی با اشاره به موضع نیلی احمدآبادی نسبت به تشکل بسیج دانشجویی گفت: در جلسه‌ای که با نیلی احمدآبادی داشتیم وی به من گفت: شما یک تشکل نظامی هستید که به دانشگاه تحمیل شده‌اید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۸۸ در پایان گفت: مدیریت نیلی به درد دانشگاه تهران نمی‌خورد و امیدواریم فرد بهتری برای ریاست دانشگاه تهران معرفی شود.

 

نظر شما