شناسهٔ خبر: 83822 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیگیر برطرف کردن مشکلات معادن هستیم

منصوری43 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: معادن استان اصفهان با مشکلاتی روبه‌رو هستند برای نمونه در ارتباط با ماشین‌آلات و مواد اولیه مشکلات بسیار زیاد است.

به گزارش نماینده، مجید منصوری امروز در گفت‌وگو بافارس با اشاره به مسائل و مشکلات صنایع استان اصفهان اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی، صنایع استان و کل کشور وابستگی کاملی به خارج از کشور داشتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از انقلاب شاهد بومی‌سازی در صنایع استان و کشور بودیم، بسیاری از تجهیزات و تکنولوژی‌ها توسط متخصصان داخلی تولید شد در حالی که پیش از انقلاب شاهد وابستگی‌های زیاد صنعتی بودیم، هم‌اکنون در بسیاری از صنایع به خودکفایی رسیده‌ایم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته باید گفت مشکلاتی وجود دارد که نیاز است این مشکلات از بین برود.

وی عنوان کرد: در زمینه مواد اولیه در دوران پس از انقلاب نیز شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم، در زمینه اکتشاف معادن تا حدود زیادی به خودکفایی رسیده‌ایم، در استان اصفهان نیز معادن خوب و فعالی داریم و توانسته‌ایم تا حدود زیادی در این زمینه در استان موفق باشیم.

منصوری بیان کرد: البته معادن استان با مشکلاتی روبه‌رو هستند برای نمونه در ارتباط با ماشین‌آلات و مواد اولیه مشکلات بسیار زیاد است، ماشین‌آلات در اکثر مواقع یا فرسوده و یا بی‌کیفیت چینی هستند.

وی اضافه کرد: امیدواریم مشکلات معادن را نیز بتوانیم در مجلس شورای اسلامی مطرح کنیم و به این بخش پویای اقتصاد استان، کمک بیشتری کنیم.

نظر شما