شناسهٔ خبر: 83784 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حرمتی که هر وقت صلاح ببینند رعایت می کنند !

مهدی هاشمی شرق نشینان همواره بر یک منوال نبودند آنان حتی حرمت آبروی مومن را در پرونده فساد سه هزار میلیاردی به محکوم معدوم نیز کشانده و در سرمقاله هایی امیرمنصور آریا را نه مفسد که خادم نام نهادند ...همانان امروز نیز از خدمات مهدی هاشمی سخن می گویند و این که وی خادم است نه خائن!

نماینده -«حرمت آبروی مومن مانند حرمت خون او است» جمله ای که وکیل خاندان هاشمی با اشاره به آن در شماره امروز شرق پلی به پرونده مهدی هاشمی زده و از آن آموزه دینی استفاده و اثبات کرده است که مهدی هاشمی بیگناه بوده و بزرگانی مانند احمد توکلی که پیگیر پرونده مهدی هاشمی هستند عملی خلاف شرع انجام می دهند !

استناد نشریات زنجیره ای مانند شرق به حرمت آبروی انسان در حالی است که به آن هیچ گونه اعتقاد و التزامی ندارند ، در طول دولت اصلاحات این نشریات همه روزه پرونده هایی را مبتنی بر شایعات باز کرده و این پرونده ها را ادامه و خود به نتیجه رسانده و حکم را صادر می کردند و هیچ اهمیتی نیز به فریادهای متهم نداده و یا دفاعیات او را منتشر نمی ساختند و زمانی که دادگاه و قوه قضائیه حکم بر برائت این متهم می داد تیتر یک روزنامه های زنجیره ای نه اعتراف به خطای گذشته که محکومیت قوه قضائیه بود !

به پرونده محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم باز می گردیم ، هر چند نامبرده در دادگاه محکوم شد ولی پیش از محکومیت وی تنها یک متهم بود روزنامه هایی چون شرق همواره از وی با عنوان محکوم یاد می کردند و حتی اتهاماتی اثبات نشده در دادگاه را به وی منتسب می ساختند این موضوع در مورد باقی شخصیت های حقیقی و حقوقی نیز صحت داشته و دارد ، در پرونده فساد سه هزار میلیاردی بدون این که ابعاد موضوع در دادگاه روشن شود روزنامه هایی چون شرق که ابزاری یافته بودند تا با رقیب تسویه حساب کنند از آن نهایت سود را بردند و هیچ اهمیتی به حرمت آبروی مومن که همانند خون او است ندادند.

البته در این موارد نیز شرق نشینان همواره بر یک منوال نبودند آنان حتی حرمت آبروی مومن را در پرونده فساد سه هزار میلیاردی به محکوم معدوم نیز کشانده و در سرمقاله هایی امیرمنصور آریا را نه مفسد که خادم نام نهادند ...همانان امروز نیز از خدمات مهدی هاشمی سخن می گویند و این که وی خادم است نه خائن !

از منظر این افراد اگر بابک زنجانی به جریان سیاسی مقابل منتسب و نزدیک باشد باید با او برخورد شود ولی اگر خبری از کمک های میلیاردی او به یک ستاد انتخاباتی همسو منتشر شود سخن از حرمت آبروی مومن می رانند و روزنامه ها و نشریاتی که این خبر را بازنشر داده اند بسته می شوند و ...

در پرونده مهدی هاشمی نیز فارغ از آن که احمد توکلی نماینده تهران چه می گوید و مدعای او چیست سوال اصلی آن است که آیا اگر متهم نه مهدی هاشمی فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که فردی عادی از جامعه بود چندین سال بررسی پرونده او طول می کشید؟!

در این زمینه باید قوه قضائیه و دادگاه حکم خود را صادر کند و در آن صورت است که مشخص خواهد شد آیا مدعیان امروز و دیروز به قانون وقعی خواهند گذاشت یا نه ؟!

سابقه «شرق» نشینان نشان از آن دارد که آنان همواره با معیارهای دوگانه کار می کنند اگر قانون به نفع آنان باشد فریاد اجرای آن را سر می دهند و اگر علیه آنان باشد بر قانون تیغ می کشند.

باید منتظر حکم دادگاه ماند و دید ...

نظر شما