شناسهٔ خبر: 83677 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روزنامه آرمان دلواپس شد!/‬ ارزیابی از عملکرد اقتصادی دولت منفی است

رئیس دانا حسن روحانی مدعی است با سیاست متعادل خارجی و حل کردن پرونده هسته‌ای که منجر به برداشتن تحریم‌ها خواهد شد مشکلات اقتصاد داخلی را حل خواهد کرد.یعنی حل کردن مشکلات معیشتی مردم را به سیاست خارجی گره زده است. در صورتی که نباید این دو را به هم گره می‌زد

به گزارش نماینده؛ روزنامه آرمان امروز، که بی شباهت به آلبوم خانوادگی آیت الله نیست و نقش روابط عمومی خاندان هاشمی را بر عهده دارد، در شماره امروز خود به مصاحبه ای تفصیلی با یک اقتصاددان پرداخته است. مصاحبه ای که به نوشته خبرنگار این روزنامه، استاد اقتصاددانش حرفهایش "از جنس توده های مردم" است. و بازهم به قول خبرنگار روزنامه، تحلیل های استاد اقتصاددانش یعنی فریبرز رئیس دانا، "کم نظیر یابی نظیر" است.

رئیس دانا در این مصاحبه تأکید دارد که احمدی‌نژاد درباره فساد اقتصادی دروغ نمی‌گفت.فساد اقتصادی واقعا در کشور وجود داشت... فساد اقتصادی تنها به دوره احمدی‌نژاد یا کمی قبل‌تر بازنمی‌گردد. من حتی مطمئن نیستم فساد اقتصادی به دولت حسن روحانی کشیده نشود. به همین دلیل روحانی باید مراقب مفسدان اقتصادی باشد.

رئیس دانا در ادامه مصاحبه اش با آرمان تصریح می کند که لازم است در مورد تله ای ممکن است حسن روحانی در آن گرفتار شود هشدار دهد و اینگونه ادامه می دهد: «اگر رابطه ایران و آمریکا از حالت تنش و درگیری خارج شود و ایران و آمریکا با هم رابطه برقرار کنند مطمئن باشید بلایی به سر اقتصاد ایران خواهد آمد که در تاریخ بی‌نظیر خواهد بود.

 مگر آمریکایی‌ها دلشان به حال اقتصاد ما سوخته است. مگر آمریکایی‌ها آمده‌اند در اقتصاد ایران صدقه بدهند. نه؛ آنها هم آمده‌اند اقتصاد ایران را چپاول کنند. چرا آمریکا اجازه نمی‌دهد مساله هسته‌ای به سرانجام برسد؟ چرا همه تحریم‌ها را یکجا بر نمی‌دارند؟ آمریکایی‌ها تا به منافع اقتصادی خود نرسند و تا زمانی که اطمینان حاصل نکنند «پستان گاو در دهان گوساله خود» قرار گرفته است به طولانی کردن پروسه مناقشه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند»

اقتصاددان اصلاح طلبِ مورد مصاحبه با روزنامه آرمان تأکید می کند: «حسن روحانی مدعی است با سیاست متعادل خارجی و حل کردن پرونده هسته‌ای که منجر به برداشتن تحریم‌ها خواهد شد مشکلات اقتصاد داخلی را حل خواهد کرد.یعنی حل کردن مشکلات معیشتی مردم را به سیاست خارجی گره زده است. در صورتی که نباید این دو را به هم گره می‌زد.

 امپریالیسم هیچ‌گاه دلش به حال اقتصاد ایران نسوخته که حاضر باشد مسائل اقتصادی ایران را بدون هیچ گونه چشمداشتی حل کند. آمریکایی‌ها حاضر نیستند یکباره تمام پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کنند.به نظر من همه کشورهای طرف مذاکره ایران از این فرصت علیه ایران استفاده می‌کنند. آمریکا در حال«موش دواندن» در پرونده هسته‌ای ایران است. »

رئیس دانا همچنین ارزیابیش از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم را اینگونه شرح می دهد: «ارزیابی من از عملکرد اقتصادی دولت آقای روحانی منفی است. دولت حسن روحانی موفق نشده نرخ تورم را در پشت سر افزایش دستمزدها قرار دهد بلکه در جلوی آن در حال پیشتازی است. من دوست ندارم با زبانی که آقای روحانی با مردم سخن می‌گوید صحبت کنم. دولت آقای روحانی نتوانسته «بیکاری» را مهار و کنترل کند...

امیدی که دولت روحانی به تفاهم هسته‌ای بسته است که با آن بتواند وضعیت اقتصاد داخلی را سامان بدهد، امیدی غیرواقعی است».

رئیس دانا همچنین تصریح می کند: «من به عنوان یک اقتصاددان نمی توانم عنوان کنم پول‌های بلوکه شده هیچ تأثیری در اقتصاد کشور نخواهند گذاشت. مسلما تأثیرگذار خواهد بود. با این وجود تأثیر آن به اندازه‌ای نیست که دولت روحانی بتواند وضعیت اقتصاد کشور را«گل و بلبل» کند».

حال باید دید روزنامه آرمان روزهای بعد در پاسخ به دلواپسی های این اقتصاددان هم قبیله ای اش چه تدبیری خواهد اندیشید ...

نظر شما