شناسهٔ خبر: 83642 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بی انضباطی در بودجه باعث تبلور شهرام جزایری‌ها و بابک زنجانی‌ها می‌شود

قاضی پور43 نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: بی‌انضباطی در بخش‌های مختلف بودجه باعث تبلور شهرام جزایری و بابک زنجانی‌ها می‌شود و باز هم کشور را دچار آشفتگی می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل ازایسنا، نادر قاضی پور که به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت خاطرنشان کرد:‌ آنچه که اقتدار ملی را تقویت می‌کند، قدرت نظامی و توان بازدارنده‌ی جمهوری اسلامی ایران است. اما در لایحه بودجه ۹۴ کل کشور این بخش دیده نشده و نیروهای مسلح و بودجه دفاعی کمتر دیده شده است.

وی افزود: در لایحه امسال هزینه‌ی بودجه‌های بسیاری دیده شده و برخی از نهادها نظیر نهاد ریاست جمهوری با افزایش بودجه چند برابری مواجه بودند که شاید برای هزینه انتخابات مجلس آینده باشد و در مقابل فرهنگیان و آموزش و پرورش سهم کمی از بودجه بردند و به جایگاه فرهنگیان توجهی نشده است و باز هم از آنها غافل شده‌ایم.

وی با طرح این سوال که چرا کارگران همیشه در کشور مظلومند گفت: حقوق کارگران با چه مبنایی محاسبه شده است و فشار بر اقشار ضعیف و کارگر جامعه که همیشه زیر بار تورم و کمبود درآمد کمر خم کرده‌اند امسال دیده می‌شود و مگر بازنشستگان خانواده ندارند.

قاضی‌پور تصریح کرد: مگر قرار نبود در لایحه بودجه احکام دائمی آورده نشود پس چرا این اتفاق نیفتاده است و باز هم شاهد احکام در بودجه هستیم ضمن آنکه بخش‌های دیگر بودجه طوری دیده شده که به نفع سرمایه گذاران وثروتمندان باشد.

این عضوکمیسیون صنایع ادامه داد:در حالی که حقوق یک معلم به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد امسال در برخی از شرکت‌های خصوصی حقوق بالای ۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که البته این شرکت‌ها به اسم خصوصی‌اند اما به دست دولت اداره می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیش بینی ۴۰ دلار برای نفت را باعث بی‌انضباطی و نابسامانی در وضع درآمدی دولت دانست و گفت: افزایش قیمت نفت بیش از ۴۰ دلار باعث بی‌انضباطی می‌شود و معلوم نمی‌شود که درآمد مازاد بر این ۴۰ دلار صرف چه بخش‌هایی در کشور خواهد شد ودر لایحه بودجه دولت نیز هیچ اشاره‌ای به آن نشده است.

نماینده ارومیه در پایان خاطر نشان کرد: ضعف دیگر بودجه بی‌توجهی به وضع مسکن فرهنگیان و قانون بیکاران متقاضی به کاراست و در این دو بخش هیچ ردیفی در لایحه دیده نمی‌شود، ضمن آن که برای احیای دریاچه ارومیه و خروج از وضع خشکسالی در کشور نیز اعتبارات خاصی در نظر گرفته نشده است و در یک کلام این لایحه پاسخ‌گوی مشکلات کشور نخواهد بود.

نظر شما