شناسهٔ خبر: 83635 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بودجه ۹۴ مشکل تولید را حل نمی‌کند

قائدرحمت43 نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه، گفت: بودجه ۹۴ موتور محرکه تولید برای حل مشکل بیکاری را فعال نمی‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۴ در دستور کار مجلس قرار داشت.

عباس قائد رحمت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه، گفت: انتظار می‌رفت تکیه بودجه سال ۹۴ بیشتر بر اقتصاد مقاومتی باشد.

وی کاهش وابستگی بودجه ۹۴ به درآمدهای نفتی را از نقاط قوت بودجه خواند و گفت: این وابستگی باید بسیار کاهش می‌یافت.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۹۳ مقرر شده بود نظام بودجه‌ریزی کشور اصلاح شود و از شکل سنتی که به شهرهای بزرگ توجه بیشتری می‌شد و موجبات مهاجرت روستاییان به کلانشهرها را فراهم می‌کرد، فاصله گرفته و به صورت عملیاتی تنظیم شود.

وی با تاکید بر اینکه توازن منطقه‌ای در بودجه سال ۹۴ وجود ندارد، اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مشکل کشور بیکاری است. ۳.۵ میلیون جوان متقاضی شغل در کشور وجود دارد و ۴.۵ میلیون دانشجو که طی چند سال آینده به این تعداد اضافه خواهد شد.

قائد رحمت ادامه داد: برای حل مشکل بیکاری باید موتور محرکه تولید فعال شود که با اعتبار هزار میلیارد تومانی که برای کمک به تولید در نظر گرفته شده است، این مشکل حل نخواهد شد.

وی بیکاری را تهدید امنیتی خواند و اظهار داشت: بسته‌ای برای تسهیلات‌دهی بانک‌ها به تولیدکنندگان تعریف نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تمرکز بودجه در وزارتخانه‌ها را عامل اصلی ایجاد لابی و رایزنی برای کسب بودجه بیشتر خواند و خواستار اصلاح این روند شد.

نظر شما