شناسهٔ خبر: 83610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

باید کل ماشین هسته‌ای ایران نابود شود!

اسرائیل مقام صهیونیستی مدعی شد برنامه هسته ای ایران تهدیدی جدی است و باید متوقف شود.

به گزارش نماینده به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "نفتالی بنت" وزیر دارایی رژیم اسرائیل در گفتگوی اختصاصی با این شبکه مدعی شد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا می آید تا درباره برنامه هسته ای ایران صحبت کند. باید توجه داشت که ضرب الاجل تعیین شده برای مذاکرات هسته ای ایران، روز بیست و چهارم مارس پایان می یابد. توافق هسته ای که درحال حاضر درباره آن بحث و گفتگو می شود بسیار بد است. این توافق مورد بحث، اساسا به ایران این اجازه را می دهد تا  ماشینی را حفظ کند که تسلیحات هسته ای تولید می کند و ایران فعلا فقط دکمه توقف موقت این فعالیتها را به صورت نسبی فشار می دهد. این سخن به معنای آن است که دیر یا زود و در مدت چند سال، ایران می تواند به فرار هسته ای مبادرت کند و به سرعت به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند و زمان کافی برای هیچکس به منظور متوقف کردن این حرکت ایران وجود نداشته باشد.  

نفتالی بنت ادعا کرد ایران از تاکتیک تاخیر انداختن استفاده می کند. ایران می داند که کشورهای غربی صبر اندکی دارند و ایران زمان دارد. مسئله مطرح این است که باید کل ماشین هسته ای ایران نابود شود. باید توجه داشت سوئیس، اسپانیا و بیست کشور دیگر جهان، انرژی هسته ای دارند اما خودشان اورانیوم تولید نمی کنند. آنها نیازی ندارند اورانیوم غنی سازی کنند تا تسلیحات هسته ای داشته باشند. هدف آشکار ایران این است که به سلاح هسته ای دست پیدا کند و باید جلوی این کار گرفته شود.

نفتالی بنت گفت: طرف مقابل ایران در میدان مسابقه روی زمین افتاده است و داور نیز شمارش معکوس را شروع کرده است. در این شرایط، کاری که نباید انجام شود این است که به طرف مقابل (ایران) دست کمک بدهیم و به آن آب بدهیم تا جان تازه بگیرد. کاری که الان باید انجام بدهیم این است که ایران را وادار کنیم تا از برنامه تسلیحات هسته ای اش دست بکشد و در غیراین صورت با آثار عظیم اقتصادی این مسئله مواجه شود. شاید دیگر نتوانیم چنین فرصتی را بوجود بیاوریم که این کارها را انجام بدهیم.

نفتالی بنت در پاسخ به سوالی درباره مناسبات اسرائیل و آمریکا گفت: غرب در ده سال گذشته بارها و بارها درباره تحولات منطقه دچار اشتباه شده است. هیچکس در غرب پیش بینی نمی کرد حکومت حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر، سرنگون شود یا اینکه محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر برکنار شود. هیچکس پیش بینی نمی کرد داعش شکل بگیرد. غربی ها فکر می کردند کار درست را انجام می دهند اما اینطور نبود. ما باید سخن خود را به جهان آزاد منتقل کنیم مبنی بر اینکه باید جلوی این تهدید قریب الوقوع برنامه هسته ای ایران گرفته شود.

نظر شما