شناسهٔ خبر: 83602 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رضایی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه:

دولت جسارت قطع یارانه ثروتمندان راندارد

ابراهیم رضایی43 عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از منطق بودجه ریزی کشور گفت: دولت جرات تصمیم گیری برای حذف یارانه ثروتمندان را ندارد.

به گزارش نماینده به نقل ازمهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار داشت.

محمد ابراهیم رضایی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه گفت: لایحه بودجه کشور برنامه اداره کشور برای یک سال است که سالهاست روند بودجه ریزی برعکس گذاشته شده است و منطبق با بی منطقی نوشته می شود.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه های توسعه سال هاست که در تنظیم لایحه بودجه نادیده انگاشته شده و روستاها نیز فراموش شدند، با این منطق روح و انگیزه زندگی روستایی و کشت و کار از بین می رود، بیکاری و مهاجرت افزایش یافته و شهرها بزرگتر می شوند.

نماینده مردم خمین نتیجه این اقدام را افزایش فساد و طمع مفسدین خواند و گفت: در این منطقه چانه زنی و رابطه بازی حرف اول را می زند و در نتیجه یک جا آباد و یک جا خراب می شود، اما خرابی اصلی بر هم زدن نظام مدیریتی کشور و تغییر جایگاه دولت و مجلس است.

رضایی با تاکید بر اینکه در این منطق خبری از عدالت نیست اظهار داشت: در این روش بودجه ریزی سیاست بازی نقش مهمی دارد و فقرا فراموش می شوند زیرا مانند سیاسیون نیستند که هر تخلفی انجام دهند باز هم اجازه محاکمه آنها داده نشود.

نماینده مردم خمین با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۹۴ مورد بی مهری قرار گرفته است اظهار داشت: در این منطق بودجه ریزی حزب و گروه اوجب واجبات است.

وی پرداخت غیرمنطقی یارانه نقدی را زیانبار خواند و گفت: متولیان جرات تصمیم گیری ندارند و برای بقای پست مسئولیت خود تلاش می کنند، عده ای یارانه می گیرند سگشان را جراحی زیبایی می کنند و عده ای یارانه می گیرند تا زنده بمانند.

رضایی با بیان اینکه پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی انتظار می رفت لایحه بودجه متناسب با آن تنظیم شود گفت: نحوه تدوین لایحه بودجه به گونه ای است که ظاهرا در کشور همه چیز عادی است، در حالی که نظام پنجه در پنجه دشمنان انداخته و حداقل استقلال در تامین نیازهای غذایی مردم نادیده انگاشته شده است.

وی اظهار داشت: گزارش تفریغ بودجه حکایت از آن دارد که دولت هرطور که می خواهد بودجه مصوب مجلس را اجرا کرده و حتی در بسیاری از موارد نیز اجرا نمی کند.

نظر شما