شناسهٔ خبر: 83476 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد از فعالیت سازمان محیط زیست در حوزه‌ احزاب

نقوی حسینی43 نماینده ورامین در مجلس با بیان اینکه «ابتکار» باید به عنوان نماینده دولت به خوزستان می‌رفت نه وزیر بهداشت، گفت: مردم با بررسی رفتارهای سازمان محیط زیست، سؤال می‌کنند چرا این سازمان در حوزه‌های مربوط به وزارت کشور فعالیت می‌کند.

به گزارش نماینده، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شرایط نامساعد آب و هوایی در خوزستان و افزایش چندین برابری ریزگردها در این استان، به بیان نکاتی درباره عملکرد ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت و اظهار داشت: رویداد ریزگردها در سال‌های اخیر مردم برخی از استان‌ها به خصوص استان‌های غربی کشور را درگیر کرده از جمله مردم استان خوزستان که بیشترین آسیب را از این ناحیه دیده‌اند.

وی افزود: از آنجایی که میزان آلودگی گاهی تا ۱۰ برابر میزان مجاز بالا می‌رود، این امر نشان می‌دهد که سلامتی چندصد هزار نفر جمعیت در این استان و استان‌های همجوار در معرض  خطر است و گاهی به استان‌های غربی هم کشیده می‌شود که چند میلیون نفر را در بر می‌گیرد، لازم است که همه مسئولان ذیربط در محیط زیست و سایر حوزه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند، توجه لازم را به ریزگردهای استان خوزستان داشته باشند.

نماینده ورامین در مجلس بر همین اساس با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید به عنوان یک بازیگر اصلی در این زمینه ایفای نقش کند، گفت: موضوع ریزگردها بیشترین مسئولیت را متوجه سازمان محیط زیست می‌کند و رئیس محیط زیست در رأس این سازمان قرار دارد و انتظار می‌رود بیشترین نقش و تأثیرگذاری را خانم ابتکار در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه حداقل باید خانم ابتکار به عنوان نماینده دولت به استان خوزستان اعزام می‌شد نه وزیر بهداشت، متذکر شد: خانم ابتکار معاون رئیس‌جمهور است بنابراین این انتظار واقعاً وجود دارد که حداقل به استان خوزستان می‌رفت اما اینکه چرا نرفته است معلوم نیست؟

نقوی خاطرنشان کرد: خانم ابتکار باید بداند مردم استان خوزستان بسیار از این بابت ناراحت هستند که چرا رئیس سازمان محیط زیست که متولی اصلی مشکل ریزگردهاست، در جمع مردم حضور نیافته است!؟ البته شاید جوانبی از این حادثه در اختیار دولت نباشد اما همین اندازه که متولی اصلی بین مردم حضور یابد، مایه دلگرمی مردم است و این انتظار انصافاً وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک علامت سؤال بزرگ روی رئیس‌ سازمان محیط زیست قرار گرفته که چرا حداقل به خوزستان نرفته است؟، به برخی اقدامات ابتکار مانند حضور در همایش‌ها و گردهمایی‌های سیاسی اشاره و تصریح کرد: موضوعات مهمی مانند ریزگردها در خوزستان که بسیار هم خسارت‌بار است باید مورد توجه جدی رئیس سازمان محیط زیست قرار گیرد؛ مردم سایر فعالیت‌ها و رفتارهای این دستگاه را زیر ذره‌بین می‌برند و سؤال می‌کنند که دستگاه متولی محیط زیست چرا در حوزه‌های دیگری فعالیت می‌کند که مربوط به وزارت کشور یا احزاب یا گروه‌هاست؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: این سؤال در شرایط فعلی برجسته‌تر مطرح می‌شود چون مردم رفتار ما را رصد می‌کنند، اگر مجلس در سؤال از وزرا یا استیضاح آنان موضوعی غیر از منافع ملی کشور و اهداف نظام جمهوری اسلامی و کمک به رفع مشکلات مردم را مدنظر قرار دهد، ملت متوجه می‌شوند و تشخیص می‌دهند که هدف موضوعات دیگری است؛ بنابراین وقتی در این حوادث اصلی حضور سازمان محیط زیست بسیار کم‌رنگ است اما در حوزه‌های دیگر رئیس این سازمان حضور بسیار پر‌رنگ‌تری دارد، مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و مردم سؤال می‌کنند.

نظر شما