شناسهٔ خبر: 83470 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های «نماینده» از مراسم ختم والده احمدی نژاد:

از غیبت برادران لاریجانی تا تطهیر رئیس سابق جنجالی تامین اجتماعی

ختم مادر احمدی نژاد مراسم ختم والده محمود احمدی نژاد با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده- مراسم ختم والده محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق  که روز گذشته در مسجد حضرت ولی عصر واقع در شهرک محلاتی برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

** اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهور سابق همراه با احمدی نژاد و با ماشين حفاظت وی وارد مسجد شد و تا انتهای مراسم در کنار احمدی نژاد ایستاد.

ختم مادر احمدی نژاد

** شروع مراسم ساعت ۱۶ اعلام شده بود اما  از ساعت ۱۵:۲۰ مردم، فعالان سیاسی، وزرای سابق و آیت الله هاشمی شاهرودی "رئیس شورای حل اختلاف قوای سه گانه" خود را به شهرک محلاتی رساندند تا در این مراسم ختم شرکت کنند.

در این مراسم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری، طلایی‌نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی،  سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، خسرو معتضد مورخ، محمد شریف ملک‌زاده رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس، اسفندیار رحیم مشایی، علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی، شیخ‌الاسلامی وزیر سابق کار و امور اجتماعی، پرویز داودی معاون اول دولت دهم، مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما و تلویزیون، مایلی‌کهن مدیر فنی تیم امید، حجت‌الاسلام حجازی عضو دفتر مقام معظم رهبری، مرادی رئیس سابق سازمان هدفمندی یارانه، محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی، حسن بیادی عضو سابق شورای شهر تهران، علیرضا مرندی نماینده مردم تهران در مجلس، علی‌اکبر جوانفکر، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس، فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت دهم، امیر نوری بازیگر سینما و تلویزیون، مسعد میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس و وزیر سابق نفت، محمد حسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس، فرزین رئیس پیشین سازمان هدفمندی یارانه‌ها، طریقت‌منفرد وزیر سابق بهداشت، داود احمدی‌نژاد برادر رئیس‌جمهور سابق، ثمره هاشمی، حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، پژویان از اقتصاددانان کشور، ‌ لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور سابق، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، سعید مرتضوی، کامران دانشجو وزیر اسبق علوم و حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات شرکت کرده بودند.

** ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دولت دهم که از نیروهای نزدیک به آیت الله هاشمی شاهرودی نیز شناخته می شود همراه با ایشان مسجد را ترک و در خودری تحت حفاظت وی(بنز) نشست و با رئیس حل ختلاف قوا شهرک محلاتی را ترک کرد، البته ملک زاده در ساعات پایانی باز خود را به مسجد حضرت ولی عصر رساند.

** محمد رضا رحيمي معاون اول دولت دهم، محسني اژه اي وزير اطلاعات دولت نهم، پورمحمدي وزير کشور دولت نهم، محمد حسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم از غايبان سرشناس اين مراسم بودند و علی لاریجانی"رئیس مجلس شورای اسلامی" و آیت الله صادق آملی لاریجانی "رئیس قوه قضائیه" نه خود و نه نمایندگان خود را به این مراسم راهی نکرده بودند.

** داوود احمدي نژاد برادر رييس جمهور سابق در حالي که به شدت بيمار به نظر مي رسيد دقايقي در مسجد حاضر شد و سپس درون ماشين رفت و درآنجا مردم به وي تسليت مي گفتند.

**پرویز داودی " معاون اول دولت نهم و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام" که این روزها در دانشگاه شهید بهشتی مشغول تدریس است وقتی با پرسش خبرنگاران پیرامون بررسی سیاست های کلی انتخابات روبه روشد شد گفت: این سوال ها را از من مطرح نکنید، درگیر درس و مشقم.

** پرویز فتاح وزیر نیرو دولت نهم و مدیر بنیاد تعاون سپاه هم وقتی در حلقه خبرنگاران قرار گرفت ترجیح داد سکوت اختیار کند و به هیچ یک از سوالات آنها پاسخ ندهد.

** مراسم ختم والده رئیس جمهور سابق فضا را برای برخی از مردم فراهم کرده بود تا نامه ها و درخواست های خود را به صورت مکتوب به برخی از وزرای سابق، رئیس سازمان انرژی اتمی و فرمانده کل سپاه تقدیم کنند.

** علی اکبر صالحی که سابقه همکاری در دولت نهم و دهم را برای خود تحت عنوان "رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر خارجه" ثبت کرده است وقتی قصد خروج از مسجد حضرت ولی عصر را  داشت با نامه های مردمی مواجه شد، برخی از مردم که بیرون مسجد منتظر خروج چهره های سرشناس بودند دور صالحی حلقه زدند به طوری که او نتوانست به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

** عزیر سپاه نیز پس از خروج از مسجد به صورت کوتاه پاسخ خبرنگاران مبنی بر اظهارات معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا علیه ایران را داد و با گرفتن نامه های مردمی سوار خودروی خود شد و شهرک محلاتی را ترک کرد.

ختم مادر احمدی نژاد

** بازار گعده های سیاسی هم داغ بود، حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری دولت سابق که استاد محمود احمدی نژاد در دانشگاه بود پس از خروج از مسجد با محمد شیخان معاون ارتباطات دولت دهم خوش و بش کرد. علی آبادی و پرویز داودی هم در بیرون مسجد با یکدیگر مصافحه کردند.

** حسین فریدون هم که به نمایندگی حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید در مراسم ختم والده رئیس جمهور سابق شرکت کرده بود دل پری از مواضع و اخبار اخیر پیرامون کمک مالی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی برادر خود داشت، او هنگام خروج از مسجد در خصوص خبر کمک ۵ ميليارد توماني به ستاد حسن روحاني در انتخابات ریاست جمهوری، پاسخ تندی داد و گفت:  اين ادعا نوعي فرار به جلو براي دوستاني است که سالها پول مفت گرفتند و امروز مي خواهند کثافت کاري هايشان را با اين حرف ها جبران کنند.

وي در پاسخ به اين پرسش که گفته مي شود شما براي توضيح در مورد پول دريافت شده از بابک زنجاني براي ستاد برادرتان احضار شده ايد گفت: هرکس اين را گفته «بيجا» کرده است.

** سعید مرتضوی هم هنگام خروج از مسجد قصد گفتگو با خبرنگاران را نداشت اما وقتی با پرسش های پی در پی آنها روبه رو شد فضا را برای خود مناسب دید و به اکثر پرسش ها پاسخ داد.

** وی در جمع اصحاب رسانه مدعی شد: در رابطه با پرونده سازمان تامين اجتماعي، مديراني که در سازمان هستند مي دانند که کوچک ترين تخلفي در زمان مديريت من نبوده است و اکنون که بابک زنجاني را گرفته اند، خود متوجه شده اند که حتي يک چوب کبريت از تامين اجتماعي پيش من نبود.

** مسعود ميرکاظمي، وزير پيشين نفت و نماینده کنونی مجلس نیز پاسخ جالبی درخصوص آرایش دولت آینده داد، وی با طرح اين پرسش که آيا اين درست است که دولتي اقدامات دولت قبلي را زير سوال ببرد؟ گفت: ما بايد منتظر باشيم اين دولت تا آخر نيز کار خود را انجام دهد که بعيد مي دانم اين آقايان در دولت بعدي نيز باشند.

** ۱۷:۳۰ پایان مراسم بود، اما مسجد حضرت ولی حضرت ولی همچنان با حضور انبوه مردم و طرفداران احمدی نژا روبه رو بود و رئیس جمهور سابق به همراه یار قدیمی و دیرین خود(اسفندیار رحیم مشایی) داخل مسجد بودند و حتی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء هم مسجد را ترک نکردند.

** اسفندیار رحیم مشایی چهره جنجالی دولت نهم و دهم پس از خروج از مسجد ترجیح داد کوتاه به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

** وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اظهارات رحیمی در مورد شما و طرح سروش آسمانی کذایی چیست٬ گفت: این چه شغلی است شما دارید٬ بروید دنبال یک شغل بهتر.

** مشائی در پاسخ به سوال این خبرنگار اصلاح طلب که اگر شغل بهتری سراغ دارید بگویید برویم٬ گفت: خودم بیکارم٬ شغلی ندارم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما