شناسهٔ خبر: 83443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کُردهای عراق خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران می‌دانند

رسول علی43 معاون اول دبیر کل اتحادیە میهنی کردستان در پیام‌های جداگانه، سی‌ و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب‌ اسلامی ایران را خدمت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

بە گزارش نماینده به نقل از کردپرس، کوسرت رسول علی معاون اول دبیرکل اتحادیە میهنی کردستان بە مناسبت سی و ششمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در پیام‌های جداگانە خطاب به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت.
متن پیام کوسرت رسول علی معاون اول دبیرکل اتحادیە میهنی کردستان خطاب بە مقام معظم رهبری به شرح زیر است:
محضر مبارک حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای
مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران
از طرف خود و رهبری اتحادیە میهنی کردستان، سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به محضر مبارک حضرتعالی و همە ملت ایران تبریک عرض می‌کنم. این انقلاب به رهبری امام امت اسلامی، آیت الله خمینی (ره) نقطه پایانی بر سیستم فاسد و دیکتاتور شاهنشاهی بود و تبدیل بە منبعی الهام بخش برای ملت‌های آزادیخواە منطقە و در این میان مردم کُرد شد.
حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مردم کرد در کردستان عراق طی ۳۶ سالی کە از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد در قیام‌ها و قربانی‌هایی کە برای حفظ موجودیت و دستیابی بە آزادی تقدیم کردە، از همان آغاز جنبش نوین خلقمان تحت رهبری اتحادیە میهنی کردستان و کمک بە نیروهای پیشمرگ و پناە دادن بە آوارگان کُرد و گشودن مرزها بە روی هزاران کُرد کردستان عراق کە از ظلم و ستم صدام حسین فرار کردە بودند، خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران می‌داند. شما همچنین عامل اصلی سقوط این رژیم ظالم و سفاک و نجات ملت عراق بودید.
از بدو تاسیس حکومت اقلیم کردستان نیز جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های دوستانە و دلسوزانەای با این حکومت داشتە و روابط دیپلماتیک، سیاسی و بازرگانی فی مابین نیز شاهد گسترش روزافزون بودە است.
جمهوری اسلامی ایران همچنین در مقاومت مردم ستمدیدە ما در برابر درندەترین دشمن اسلام و انسانیت کە وحشی گری‌هایش با نام مقدس اسلام انجام می‌شود و همە معیارهای انسانی و ارزش‌های دینی را پایمال کردە است و وحشیانەترین شیوەهای قتل و ویرانگری را در پیش گرفتە، همچون وظیفەای انسانی و دینی حامی و همکار عراق و برادران کُردش می‌باشد و اطمینان داریم کە در این جنگ با همکاری و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران بر تروریست‌های داعش پیروز خواهیم شد.
بە همین دلیل لازم می‌دانم در سالگرد ظهور این انقلاب بزرگ، بە حضرتعالی تبریک گفتە و امیدوارم همکاری و پشتیبانی‌هایتان از مردم کردستان و ملل منطقە بیشتر شدە و روابط فیمابین گستردە و مستحکم‌تر شود.
با تقدیم احترامات فراوان
کوسرت رسول علی
معاون اول دبیرکل اتحادیە میهنی کردستان

نظر شما