شناسهٔ خبر: 83431 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

تروریست ها از ترکیه و اردن می آیند/ استقبال سوریه از قطعنامه ضدداعشی

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، از تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت علیه گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره استقبال کرد.

به گزارش نماینده به نقل از  واحد مرکزی خبر، بشارالجعفری دریک مصاحبه خبری گفت: پس از چهار سال از شروع بحران جدی و عمیقی که بر منطقه خاورمیانه و به طور مشخص بر سوریه و عراق حکمفرما شد تلاش های مشترک ما به ثمر نشست و باعث شد شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه شماره ۲۱۹۹ خود را با هدف مبارزه با تروریسم صادر کند.  

این قطعنامه که دامنه آن فراگیرتر است به طور مشخص علیه گروه دولت اسلامی و جبهه النصره صادر شده است.  

 شورای امنیت همچنین برای تضمین پایبندی کامل همه اعضای شورای امنیت جهت تحقق این اهداف مهم این قطعنامه را صادر کرد.  

** تروریست ها از ترکیه و اردن می آیند

بشار الجعفری افزود : اغلب این تروریست ها با عبور از مرزهای ترکیه و اردن وارد مناطق درگیری شده اند. متاسفانه اردن که یکی از کشورهای عضو شورای امنیت هست. سال های متمادی زمینه حضور تروریست ها را در کشور سوریه فراهم می کرده است.  

سوریه همچون عراق از صدور قطعنامه ۲۱۹۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می کند و از طرحی که روسیه و چین ارائه کردند قدردانی می کند.  

** تعهدات قطعنامه ۲۱۹۹

بر اساس قطعنامه ۲۱۹۹ پایبندی روشن و مهمی را بر تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد اعمال می کند. این پایبندی ها به جلوگیری از دستیابی گروه های تروریستی به پول و ممنوعیت تجارت نفت، گاز و آثار باستانی با تروریست ها می شود.

نظر شما