شناسهٔ خبر: 83321 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

لاریجانی در اصفهان مطرح کرد:

ایران میز مذاکره را ترک نمی کند/ حمایت سران قوا از توافق هسته ای

لاریجانی/431 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان یکی از مسئولین آمریکایی مبنی بر ترک میز مذاکره گفت: اما ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نمی کند چون زبان منطق دارد و زبان تهدید ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر علی لاریجانی در مراسم سخنرانی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن که در میدان امام (ره) برگزار شد افزود: اتفاقا بنای ایران وقت گذرانی نیست و همان گونه که  مقام معظم رهبری فرمودند کلیات و جزئیات مسئله توافق هسته ای در یک جلسه می تواند به توافق برسد، اما ملت ایران زبان تهدید و زور را با صلابت پاسخ می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حضور چشم گیر شما در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده حساس بودن شما نسبت به سر نوشت خود است مخصوصا در شرایط امروز ایران و منطقه حضور شما حاوی پیام، پایبندی شما به راه امام و شهداسات و حق همین است که ملت بزرگوار ما که با انقلاب خود تحول چشم گیر ایجاد کرد باید در تداوم انقلاب خود ثابت قدم باشد.

لاریجانی بیان داشت: در سال ۱۳۵۷ ملت ایران با راهبری امام خمینی (ره) پس از ۱۵ سال مبارزه توانست رژیم دیکتاتوری و ستم شاهی را کنار بزند.

وی اظهار داشت: کسانی که اختناق پهلوی را دیده اند به خوبی می دانند مبارزه با رژیمی که آمریکا و غرب از آن حمایت می کرد چقدر مشکل و پر هزینه بوده است چنانچه آمریکا در آن دوران بیش از ۶۰ هزار مستشار را در ایران جای داد و آنها  صنعت مختصر کشور را به گونه ای طراحی کردند که موجب وابستگی کشور به خارج باشد و آبادانی کشور به چند شهر بزرگ محصور شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روستاهای کشور در بدترین شرایط زیستی قرار داشتند، چنانچه مردم هیچ نقشی در حکومت نداشتند و شاه خود را مالک کشور می دانست و هر گونه مخالفتی را سرکوب می کرد.

لاریجانی ادامه داد: شاه چون ملت را همراه نداشت؛ خود را وابسته غرب کرده بود و آنها از طریق سفرای خود دستورات اجرایی خود را به شاه ابلاغ می کردند و عملا با سیاست های غرب،  شاه متحد رژیم صهیونیستی شده بود و با کشورهای عربی و اسلامی روابط سردی داشت.

وی گفت: حتی در جنگ اعراب و اسرائیل و محدودیت فروش نفت، شاه به اسرائیل نفت فروخت به همین جهت ملت ایران در زمان شاه دچار سرشکستگی شده بود و امام خمینی(ره) در چنین وضعیتی دست ملت ایران را گرفت و با صدای بلند از حقوق ملت دفاع کرد.

امام خمینی (ره)  راه خروج از سر افکندگی را به ملت ایران آموخت

لاریجانی بیان داشت: امام خمینی (ره) به ملت ایران آموخت که راه خروج از سر افکندگی و وابستگی به دست خود ملت است و باید با قیام خود سر نوشت خود را عوض کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: حضور جدی ملت در سرنوشت سیاسی خود در انتخابات متعدد، مردم سالاری را تثیبت کرد.

غرب با زبان زور به دنبال نفی تکنولوژی صلح آمیز هسته ای ایران بود

وی تاکید کرد: امروز مسئله هسته ای کشور که سالهاست غرب به این بهانه با ملت ایران ستیز جدی را با ما آغاز کرده است به حضور چشم گیر ملت در صحنه نیاز دارد که شما با حضور چشم گیر اراده خود را در حفظ این دستاورد نشان دادید.

لاریجانی بیان داشت: از ابتدای مذاکرات ملت ایران نشان داد که این مسئله از طریق راه حل سیاسی قابل حل و فصل است چرا که ایران به فتوای رهبر انقلاب هیچ گاه به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود و غرب بود که گاه میز مذاکره را ترک می کرد و با زبان زور به دنبال نفی تکنولوژی صلح آمیز هسته ای بود.

مسئولین نظام از توافق در مسئله هسته ای حمایت می کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز هیچ یک از مسئولین نظام مخالف توافق در موضوع هسته ای نیستند البته ممکن است افرادی، نگاه دیگری داشته باشند که طبیعی است. در کشوری که دموکراسی است آراء مختلف وجود دارد اما مسئولین نظام، رهبری انقلاب و همه قوا از توافق در مسئله هسته ای حمایت  می کنند اما توافقی که همراه با عزت مندی ملت باشد و توافقی که دستاورد هسته ای را حفظ کند و زمینه رشد آن را فراهم کند.

لاریجانی ادامه داد: از توافقی حمایت می کنیم که از برخی مشکلات اقتصادی کشور که از رهگذر تحریم های ظالمانه ایجاد شده است را مرتفع کند و اگر مذاکرات در چنین چهارچوبی به نتیجه برسد همان توافق خوب است که مقام معظم رهبری آن را تاکید کردند.

غرب برای توافقات به دنبال فریب کاری نباشد/غرب نیاز خود را به عنوان امتیاز به ایران نفروشد

وی بیان داشت: آمریکا و ۵+۱ چنانچه از دو چیز پرهیز کنند می توانند به توافق برسند اول اینکه مبنای توافق مقررات بین المللی باشد و به دنبال فریب کاری نباشند که ملت به این فریب کاری ها جواب رد خواهد داد.

لاریجایی گفت: دوم اینکه  آنها نباید دنبال این باشند که در مذاکرات نیاز خود را به عنوان امتیاز به ایران بفروشند که خریدار ندارد و ما بهتر از شما به شرایط منطقه آگاه هستیم و از نیازهای شما هم مطلع هستیم. ضرورتی ندارد وقت خود را صرف این امر کنید که به صورت تصنعی موضوع تحریم را آنقدر بزرگ جلوه دهید که بتوانید نیازهای خود را پشت آن مخفی کنید و بدانید که ملت ایران و مذاکره کنندگان به این مسائل آگاه هستند و پاسخ قاطع به آن خواهند داد.

غرب به دنبال امنیت ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بیان داشت: مسئله دیگر امنیت و آرامش کشور است که از بدو پیروزی انقلاب با همه دسیسه های بیگانگان با حضور ملت در صحنه پایداری یافته است و امروز با این آشفتگی امنیتی که در منطقه مشاهده می شود، ایران امن ترین کشور منطقه است و یکی از دلایلی که غرب به دنبال حل مسئله هسته ای است، نیاز آنها به قدرت منطقه ای ایران است که توانایی ایجاد امنیت در منطقه را دارد.

لاریجانی بیان داشت: از نظر ما امنیت ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام در اولویت قرار دارد و آنچه به امنیت ملی کشور و امنیت اجتماعی جامعه بر می گردد موضوعی است که در درجه اول قرار دارد و بعد امنیت در کشورهای پیرامونی و منطقه که به جای خود مهم است و ما به عنوان ملت مسلمان انقلابی نسبت به سرنوشت آنها مسئولیت داریم؛ نظیر حمایت ایران از ملت فلسطین، عراق و سوریه که در این سالها با حمایت ایران توانستند بر مشکلات خود فائق آیند.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود حمایت از مستضعفان و مسلمانان را توصیه نموده است و امروز در برابر تروریستهای جاهل وظیفه ما مقابله با آنها است تا به مسلمانان منطقه در این امر کمک کنیم.

البته باید به این امر  توجه شود که مقابله با تروریستها در دیگر کشورها عملا حمایت از کشور خودمان است چون نا امنی در آن کشورها می تواند به امنیت کشور ما لطمه بزند.

قصه پر غصه اقتصاد ایران بیشتر به روش غلط مدیریتی مرتبط است

لاریجانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: یکی از ضعف های کشور در بخش اقتصادی است و علی رغم تلاش های ارزشمند دولتهای مختلف و اقدامات شایسته آنها در مناطق محروم؛ همچنان رشد اقتصادی مطلوب نیست. البته تحریم ها موثر بوده است، اما قصه پر غصه اقتصاد ایران بیشتر به روش های غلط مدیریتی مرتبط است تا تحریم های مختلف و سیاست اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی، قانون بهبود فضای کسب و کار و خروج از رکود بر اساس آن به تصویب رسیده است که محور آن کار آفرینی است.

وی بیان داشت: مسئله اصلی این است که تا تولید در کشور رونق نگیرد یعنی مردم در صحنه تولید وارد نشوند و با حمایت دولت زمینه سرمایه گذاری فراهم نشود و علاقمندی مردم به تولید فراهم نشود بیکاری و تورم مهار نمی شود.

لاریجانی اظهار داشت: لزومی ندارد و بلکه مضر است که دولت مالک اقتصاد کشور شود و دولت باید حامی تولید گران، کشاورزان و صنعت گران شود، تسهیلات بانکی باید در خدمت تولیدگران شود و آن گاه شغل ایجاد می شود.

بی آبی یکی از مشکلات کشور است

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از جمله مشکلات کشور بی آبی است که کشاورزان در مشقت قرار گرفته و کشاورزان استان اصفهان هم از این مشکل رنج می برند و مخصوصا بی آبی زاینده رود نگرانی را افزایش داده است.

لاریجانی ادامه داد: اصفهان توانمندی های زیادی دارد و باید با کمک هم این توانمندی ها را پیش ببریم و زمینه شکوفایی آن را فراهم کنیم، البته نمایندگان اصفهان تلاش جدی برای رفع بی آبی داشته اند و من در جریان کار آنها هستم.

وی ادامه داد: دولت و مجلس تصمیم گرفته که موضوع کنترل آبها و آبیاری تحت فشار را موضوع جدی قرار دهد و بودجه جدی برای آن قرار داده ایم تا در سالهای آینده با موضوع مهار آبها بتوانیم شهرهای مختلف را به سمت بهبود ببریم.

لاریجانی اظهار داشت: برای شهر اصفهان و زاینده رود تدابیر جدی اتخاذ شده که امید است به زودی محقق شود.

خدمت گذاری صادقانه به معنای دعواهای حیدری و نعمتی های سیاسی نیست

وی همچنین گفت: خدمت گذاری صادقانه به معنای فراهم نمودن زمینه رشد و کار آفرینی برای مردم است و نه دعوای حیدری و نعمتی سیاسی. همه باید تلاش کنیم تا با وحدت و هم دلی انرژی صرف آبادانی کشور شود که مهمترین مسئله علاج وضع اقتصادی کشور است.

نظر شما