شناسهٔ خبر: 83225 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

یونسی:

کمترین کرنش و خضوعی در مقابل دشمن نباید داشته باشیم

یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی: ما کمترین کرنش و خضوعی در مقابل دشمن نباید داشته باشیم؛ و این دقیقا همان چیزی است که رهبر انقلاب فرمودند.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، علی یونسی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها و تروریسم مذهبی شب گذشته در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست وزیر ارشاد با اقلیت های دینی در خصوص صحبت های رهبری در مورد مذاکرات هسته ای گفت: مسائل کلان اساسی مثل مذاکرات خط نهایی و سخن نهایی را رهبر انقلاب می گویند و همه باید از ایشان اطاعت کنند.

وی افزود: ایشان از همان روزهای اول فرمودند من از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنم؛ اما خطوط قرمز و ملاحظاتی که هست دولت مکلف است در آن مسیر حرکت کند؛ تاکنون این تیم مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده اند و ایشان تاکیدات مکرری در حمایت از دولت داشته‌اند و دولت هم سعی می‌کند در آن مسیر حرکت کند.

وی در پاسخ به نسیم در خصوص تاکید رهبری بر اینکه کلیات و جزئیات مذاکرات با هم بررسی شود گفت: این صحبت معنایش این است که ما زیر بار یک توافق کلی نمی رویم؛ که بعد از آن هرگونه که می خواهند تفسیر کنند؛ این تفسیر علنا باعث اختلاف می شود و استخوان لای زخم باقی میماند.

یونسی گفت: ما یک توافقی می خواهیم که هم عزت ملت و هم دستاورد هسته ای حفظ شود؛ همچنی منافع ملی ما نیز باید حفظ شود؛ ما کمترین کرنش و خضوعی در مقابل دشمن نباید داشته باشیم؛ و این دقیقا همان چیزی است که رهبر انقلاب فرمودند.

** برنامه ای برای حقوق دانشجویان و اساتید قومیت های مختلف نداریم

حجت الاسلام علی یونسی  دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبي در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که برای دفاع از حقوق دانشجویان و اساتید قومیت های مختلف دینی و مذهبی چه برنامه ای دارید، گفت: برنامه خاصی برای خودمان نداریم اما هرجایی که اساتید و یا دانشجویان قومیت ها و مذاهب مختلف حضور دارند ما از حقوق آنها دفاع می کنیم.

وی افزود: ما از وضعیت همه قومیت ها و مذاهب مختلف و همچنین دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که قومیت ها و مذاهب مختلف دارند با خبر هستیم و هرجایی به آنها ظلم شود از آنها دفاع می کنیم.

نظر شما