شناسهٔ خبر: 83173 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پهنای باند اینترنت کشور ۲۰ برابر شد

تلویزیون اینترنتی/1 معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال گذشته نخستین برنامه پهنا باند را با بیش از ۲۰ برابر وضعیت موجود اجرا کردیم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، برات قنبری ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اظهار داشت: افزایش ۲۰ برابری پهنای باند در کشور با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی افزود: سرمایه گذاری مناسبی برای تغییر نسل اپراتور تلفن همراه ایجاد شد و این میزان برای استان گلستان بیشتر از سرمایه‌گذاری ۸ سال گذشته کشور بوده است.

معاون برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سالانه شاهد ۴ هزار میلیارد تومان خروج سرمایه از این بخش بودیم اما در سال گذشته اجازه استفاده از حق امتیازها را دادند.

قنبری به اعتبارات این بخش اشاره کرد و گفت: ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این بخش و ۳ برابر این میزان برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده که در سال ۹۴ نیز میزان ۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

به گفته وی، ICT پیشخوان توسعه است و به کاهش تورم کمک می کند و در دولت تدبیر و امید موفق شدیم عملیات ICT روستایی را گسترش بدهیم و از روستاها برای گسترش  پهن باند آغاز کردیم.

قنبری تاکید کرد: در نگاه جدید وزارتخانه توازن منطقه‌ای برای ما مهم است و سهم سرمایه‌گذاری استان‌هایی مانند گلستان را تا ۲ برابر افزایش داده‌ایم، به این صورت اگر پروژه‌های اساسی داشته باشیم زمینه خوبی در استان داریم.

وی افزود: نگاه ما به استان گلستان برای منابع بانکی فرق می‌کند، در پست بانک به خرده بانک‌داری پرداخته‌ایم و تجهیز منابع خرد نیز باید داشته باشیم.

قنبری گفت: نگاه ما این است که استان‌های مرزی جایگاه ویژه‌ای دارند و تقویت کانال‌های بین‌المللی نیز در دستور کار ما است و برنامه ششم توسعه را بر مبنای مزیت‌های استانی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

نظر شما