شناسهٔ خبر: 83161 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

در بحث صرفه‌جویی و مدیریت آب کشاورزی اقدام جدی انجام نشده است

شکرخداموسوی43 یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بحران آب، معتقد است که وزارت نیرو در بحث صرفه‌جویی و مدیریت آب کشاورزی اقدام جدی انجام نداده است.

به گزارش نماینده، شکرخدا موسوی در گفت‌وگو با(ایسنا)، عنوان کرد: هنوز در رابطه با بحث صرفه‌جویی آب اقدام جدی دیده نمی‌شود مثلاً خانواده‌ها با آب شرب ماشین خود را می‌شویند و وزارت نیرو نتوانسته کار خاصی در این جهت انجام دهد، در بخش آب کشاورزی هم عدم توسعه فضاهای گلخانه‌ای، بی‌توجهی به آبرسانی مدرن و ادامه روند آبیاری سنتی بخش عمده‌ای از آب را به هدر می‌دهند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که امسال وضعیت بارندگی نامناسب بوده و کمبود آب در پشت سدها قابل توجه است، ‌ گفت: اگر وزارت نیرو با مدیریت منطقی کار را دنبال کند امکان اینکه در تابستان مشکل آب نداشته باشیم وجود خواهد داشت. وزارت نیرو می‌تواند با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده و البته با کمک ارگان‌های فرهنگی مثل سازمان صداوسیما بسته‌های منسجم و اقدامات آموزشی انجام بدهد.

او پیشنهاد داد: وزارت نیرو آب شرب و آب غیر شرب را از یکدیگر جدا کند، مثلاً با برنامه‌های تشویقی و ملاحظه قیمت آب معدنی، مردم را به استفاده از آب بسته‌بندی شده سوق دهد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، خاطرنشان کرد: بحران آب باید در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت حل شود. بخش کوتاه مدت شامل ارائه آب بسته‌بندی و قیمت مناسب و ایستگاه‌های شهری و بخش بلندمدت شامل توجه جدی به ‌آبیاری قطره‌ای و تحت فشار و بالا بردن بهره‌وری است.

او تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی از قبیل صداوسیما می‌توانند کمک شایانی به پیشبرد این هدف داشته باشند، هرچند مسئولیت اصلی باید بر عهده وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی باشد.

نظر شما