شناسهٔ خبر: 83105 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قطعا غرب در صورت چند نوبت کردن مذاکرات روی حرفش نمی‌ایستد

جهانگیرزاده43 عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: قطعا غرب در صورت چند نوبت کردن مذاکرات روی حرف خود نمی‌ایستد و مدام با خلف وعده تنها زمان را تلف خواهد کرد.

به گزارش نماینده، جواد جهانگیر‌زاده عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بیانات رهبرمعظم انقلاب پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران با کشور‌های ۵+۱ و تاکید ایشان بر مذاکرات خوب، گفت: مقام معظم رهبری نکات بسیار مهمی را بیان کردند که می‌توان بر دو مسئله ارزنده و شاخص تاکید کرد. نخست آنکه ایران از یک توافق خوب استقبال می‌کند و دوم اینکه توافق باید در یک مرحله باشد و اگر در یک نوبت توافق کلی صورت بگیرد و در نوبتی دیگر توافق بر سر جزئیات حاصل شود، مورد قبول نخواهد بود.

وی درباره ویژگی‌های یک توافق خوب و ابعاد مختلف آن، گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنان توافق خوب را تفسیر کردند و بیان داشتند که یک توافق خوب یعنی توافقی که تمامی منافع ملت ایران در آن حفظ و حقی ضایع نشود. رفع کامل تحریم‌ها و تضمین منافع ایران در بلندمدت، احیای علوم هسته‌ای و امکان توسعه فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و انرژی پاک که جز منافع بلندمدت ایران است، باید به طور قطع به توافق برسد. توافقی که دارای این شاخص‌ها باشد به طور قطع یک توافق کامل است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به نکته دوم بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید بر انجام مذاکرات در یک مرحله و اجتناب از توافق کلی و جزئی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این سخنان به تکنیک مذاکرات هم تاکید داشتند و در بخشی از سخنان‌شان فرمودند که باید توافق در یک مرحله صورت بگیرد و اگر در یک نوبت توافق کلی و سپس برای مسائل جزئی به میز مذاکره بروند، ما این نوع مذاکره را قبول نداریم. ایشان رفتار غرب را که در گذشته با ملت ایران داشته‌اند مرور کردند و تاکید داشتند که غرب در صورت چند نوبت کردن مذاکرات قطعا روی حرف خود نمی‌ایستد و مدام با خلف وعده تنها زمان را تلف خواهد کرد.

جهانگیرزاده در پایان با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از تیم مذاکره‌کننده، تصریح کرد: اینکه رهبری انقلاب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت می‌کنند یک سرمایه بسیار بزرگ است. معظم‌له ظرفیتی فراهم می‌کنند تا تیم مذاکره‌کننده بتوانند با قوت قلب بیشتری از حقوق هسته‌ای مردم ایران دفاع کنند، لذا آرزو داریم تا این مذاکرات نفس‌گیر با موفقیت و یک پیروزی ملی به پایان برسد و توافق خوبی که مدنظر مقام معظم رهبری است، حاصل شود.

نظر شما