شناسهٔ خبر: 83097 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

احتمال غیبت سوریان در جام جهانی

حمید سوریان در حالیكه كمتر از ۱۰ روز دیگر به آغاز رقابتهای جام جهانی كشتی فرنگی در تهران باقی مانده، عدم حضور احتمالی برخی ستارگان تیم ملی در این میدان مهم بین‌المللی، ‌ معالات كادر فنی را برهم زده است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر،  رقابتهای جام جهانی كشتی فرنگی ۲۰۱۵ تهران با حضور ۸ تیم برتر دنیا طی روزهای ۳۰ بهمن و ۱ اسفندماه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود. در همین راستا اردوی تیم ملی كشتی فرنگی ایران نیز مدتهاست در خانه كشتی تهران آغاز شده و همه چیز برای حفظ و تكرار عناوین قهرمانی جهان و جام جهانی مهیاست، اما انتشار اخبار تازه‌ای از اردوگاه فرنگی كاران، معادلات كادر فنی را حسابی برهم زده و در این فاصله زمانی اندك تا آغاز مسابقات، ‌ غباری از ابهام و نگرانی را بر فضای تیم ملی بوجود آورده است.

در حالیكه پیش از این گفته می‌شد تمامی ستارگان كشتی فرنگی با حضور در اردوی تیم ملی در حال آماده‌سازی برای جام جهانی و درخششی دیگر در این میدان مهم بین‌المللی هستند، از منابع مسئول و آگاه، ‌ خبر می‌رسد حمید سوریان، امید نوروزی و سعید عبدولی با توجه به دلایل و تصمیمات شخصی در این مسابقات به میدان نخواهند رفت!

هر چند هنوز اعضای كادر فنی تیم ملی و شورای فنی كشتی فرنگی با صراحت و قطعیت این موضوع را تایید یا تكذیب نكرده و همچنان امید به حضور این فرنگی كاران در جام جهانی دارند اما اخبار نه چندان امیدواركننده‌ای از گوشه و كنار به گوش می‌رسد كه این مردان عنوان‌دار، فعلا قصد حضور در جام جهانی را ندارند.

به هر حال اهالی كشتی و مردم علاقمند به قهرمانان ملی كشورمان همچنان به حضور این چهره‌ها در جام جهانی ۲۰۱۵ تهران امیدوارند و همچون گذشته برای رویارویی این مردان طلایی و نامدار با حریفان خارجی خود لحظه شماری می‌كنند، ‌اما اگر این احتمال به قطعیت بدل شود، سوال‌های زیادی در اذهان این جماعت علاقمند به كشتی بوجود خواهد آمد.

سوال‌هایی نظیر اینكه، چرا این ملی‌پوشان باتجربه بدون توجه به نقشه‌ها و برنامه‌های كادرفنی در خصوص عدم حضورشان تصمیم گیری كردند و آیا این سربازان ملی می‌توانند بدون دلیل قانع كننده‌ای به تیم ملی كشورمان در جام جهانی پشت كنند.

آنچه مسلم است هر ورزشكار ملی و قهرمانی روزی به پایان دوران طلایی و اوج خود می‌رسد، پس بهتر آن است روزی كه به انتهای مسیر طلایی و قهرمانی‌اش رسید، ‌ حسرت روزهایی را نخورد كه می‌توانست همچنان در میادین بزرگ بین‌المللی بدرخشد، اما نیامد و میدان را خالی كرد.

نظر شما