شناسهٔ خبر: 83069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

گاردین مدعی احضار سفیر ایران به وزارت خارجه اروگوئه شد

یک روزنامه انگلیسی مدعی احضار سفیر ایران در اروگوئه توسط وزارت خارجه این کشور شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس پس از ادعای روز جمعه روزنامه صهیونیستی هاآرتص مبنی بر اخراج یک دیپلمات ایرانی از اروگوئه، یک روزنامه انگلیسی روز یکشنبه مدعی شده وزارت خارجه اروگوئه سفیر ایران را احضار کرده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز جمعه مدعی شد یک دیپلمات ارشد ایرانی دو هفته قبل از اروگوئه اخراج شده است.

این روزنامه به نقل از «یک منبع ارشد» در کابینه رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که دلیل این اقدام، سوءظن مونته ویدئو نسبت به نقش این دیپلمات در بمبگذاری در ساختمانی در محوطه اطراف سفارت اسرائیل در اروگوئه بوده است.

اوایل ماه گذشته میلادی یک  انفجار کوچک در ساختمانی در در مونته ویدئو رخ داد. بعدا اعلام شد که عامل این انفجار بمبی بوده که به صورت کامل عمل نکرده است.

ادعای نقش داشتن ایران در این انفجار و همچنین اینکه هدف از آن آسیب زدن به سفارت اسرائیل بوده، در حالی مطرح می‌شود که به اذعان هاآرتص، این ساختمان فاصله زیادی از محل سفارت داشته و بمب نمی‌توانسته آسیبی به سفارت بزند.

هاآرتص همچنین در حالی تلاش کرده این انفجار را به نوعی به حمله صهیونیست‌ها به قنیطره و ترور جهاد مغنیه فرزند فرمانده شهید حزب‌الله لبنان ارتباط دهد که انفجار ادعایی اروگوئه ۱۰ روز پیش از آن حمله صورت گرفته است.

وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه اروگوئه روز شنبه با انتشار اطلاعیه مشترکی، ادعای صهیونیستی مبنی بر اخراج یک دیپلمات بلندپایه ایرانی از این کشور آمریکای جنوبی را به اتهام دست داشتن در یک بمب گذاری تکذیب کردند.

نظر شما