شناسهٔ خبر: 83020 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش نهاوندیان از سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان

یس دفتر ریاست جمهوری با حضور در گفتگوی ویژه خبری به بررسی سیزدهمین سفر استانی دولت یازدهم پرداخت.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب ۱۸ بهمن ماه ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: این ایام فرصتی برای تجدید عهد با آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی با ارائه گزارشی از سفر استانی دولت یازدهم به اصفهان ادامه داد: این سفر نشان داد مردم اصفهان از یک سطح بسیار بالای آگاهی و هوشیاری نسبت به اصلی ترین آرمان های انقلاب برخودار هستند همچنین میزان حضور مردم نیز بسیار بالاتر از حد انتظار بود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری تصریح کرد: این حضور مردم نشان داد که آن ها شرایط کنونی کشور را به خوبی درک می کنند به ویژه این که ما اکنون در مرحله مذاکرات با قدرت های جهانی هستیم که نیازمند یک همبستگی است.

نهاوندیان افزود: در این سفر استانی مسائل مهمی مورد بررسی قرار گرفت که اصلی ترین آن مسئله آب بود و مردم اصفهان نیز نسبت به زاینده رود یک غیرت خاصی دارند همچنین کشاورزی و صنعت این استان نیز به این رود مربوط است و ما در این زمینه دیدیم که فرهنگ سازی عمومی به خوبی لحاظ شده و از مسئله بی قیدی در رباطه با مصرف آب گذشته است.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه هایی که ریاست محترم جمهور در این سفر از آن بازدید کردند نمونه صرفه جویی ۹۰ درصدی استفاده از آب بود که با تکنولوژی گلخانه ای و تولید دو برابر به این مهم رسیده بودیم.

نهاوندیان با اشاره به این که موضوع آب در کشور ایران یک موضوع ملی است نه محلی گفت: اگر یک مدیریت یکپارچه بر منابع موجود ما حاکم شود به رشد پایدار خواهیم رسید و برای ما جالب بود که مردم در این سفر بر روی پلاکاردهای در دست خود درخواستی را مبنی بر اجرای مصوبه شورای عالی آب نوشته بودند که باید بگوییم در این زمینه کارهای جدی صورت گرفت.

رئیس دفتر ریاست جمهوری افزود: مسئله دوم موضوع هوا است، خیلی از استان های کشور ما از آلودگی هوا رنج می برند و تصمیم درستی که در این زمینه گرفته شد تبدیل سوخت نیروگاه های اصفهان به گاز بود و این تصمیم برای سلامت مردم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: موضوع سوم مسئله توسعه اقتصادی اصفهان است به ویژه این که این استان قطب گردشگری کشورمان محسوب می شود در نتیجه نیاز بود تا راه های مواصلاتی اصفهانی ارتقاء پیدا کند.

نهاوندیان تصریح کرد: اولین راه آهن سریع السیر تهران، اصفهان با هزینه ۲ و نیم میلیارد دلار در حال عملیاتی شدن است و در بحث هواپیمایی نیز این پروژه را بخش خصوصی دنبال می کند تا پروازها از اصفهان به دیگر کشورهای جهان صورت گیرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری گفت: توسعه اقتصادی کشور باید با منابع مردمی صورت گیرد و در حال حاضر علاقه به سرمایه گذاری در ایران با گذشته غیر قابل مقایسه است به طور مثال من در اجلاس داووس با بیش از ۳۰ نماینده از کشورهای مختلف دیدار کرده که بعضی از آن ها نیز که خود ایران را تحریم کرده بوده اما در عین حال خواستار سرمایه گذاری در کشورمان بودند همچنین چندین موسسه پیشنهاد هایی را در زمینه برگزاری سمینار در رابطه با اقتصاد کشورمان را داده بودند.

وی با اشاره به نامه وزرای خارجی اروپایی به آمریکا مبنی بر هشدار در زمینه تشدید تحریم ها اظهار داشت: این نامه چندین معنا دارد از جمله صف جدا کردن اروپا از آمریکا در راستای منافع و ارتباط با ایران که ما اکنون شاهد موجی از ایران دوستی در کشورهای اروپایی هستیم خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشته شدن تحریم ها در راستای کار کردن با ایران هستند.

نهاوندیان با بیان این که رویکرد متین منطقی و عزتمندانه ای که ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری اتخاذ کرده به سمت موفقیت حرکت می کند اظهار داشت: برخی رسانه ها می گویند نباید به دشمن اعتماد کرد ولی خودشان در انتشار اخبار به رسانه های خارجی استناد می کنند و حرف آن ها را انعکاس می دهند و در مقابل حرف افرادی را که مقام معظم رهبری آن ها را فرزندان انقلاب نامیده اند پوشش نمی دهند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به این که طی سال های گذشته همواره ایران را حامی تروریست معرفی می کردند اظهار داشت: شاهدیم آن ها برای مبارزه با تروریست به ایران می نگرند و ایران پرچم دار مبارزه با تروریست شده است.

وی در خصوص ایام الله دهه فجر تصریح کرد: باید پیام همبستگی در دهه فجر منعکس شود و همه مردم و گروه ها باید وحدت و همبستگی خود را به نمایش بگذارند

نهاوندیان پافشاری به رفع تحریم ها را جهت افزایش واردات بی ربط خواند و گفت : اولین رفع نفع تحریم باز شدن صادارت و رفع محدودیت های پتروشیمی است.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان این که باید تحریم های تحمیلی را با حفظ اصول برطرف کنیم اظهار داشت: در بحث کشاورزی که یکی از دغدغه ها بوده با استفاده از فناوری های نوین این امر محقق گشته است.

وی در خصوص سفر هیات دولت به استان اصفهان گفت: در بازدیدی که از شهرک تحقیقات و فناوری آن جا داشتیم دیدن آن نتایج جای مباهات داشت چون دستاوردهای خوبی را به ارمغان آورده بودند.

نهاوندیان سیاست دولت را واگذاری میراث فرهنگی به گروه ها و شرکت هایی خواند که صلاحیت دارند و می توانند بسیاری از این آثار را به عهده بگیرند و مرمت کنند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این امر توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام آمادگی شده است.

وی با اشاره به گزارش هایی که از خوزستان، اصفهان و ایلام دریافت می شود اظهار داشت: در خصوص آبرسانی یک کارگاه بزرگ آبادانی در این حوزه ها راه افتاده و در رابطه با تونل سوم کوهرنگ دغدغه های اصفهان برطرف شده و تصمیم این است که زایند رود زنده بماند و به هیچ وجه نباید زاینده رود خشک شود.

نهاوندیان با تاکید بر این که آب در ایران یک مسئله ملی است نه محلی تصریح کرد این که ما اجازه بدهیم این آب میدان سیاست بازی محلی شود هزینه های ملی دارد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری در ادامه به موضوع ارائه تسهیلات بانکی به تولید کنندگان و سوء استفاده های برخی از افراد در لوای تولید پرداخت و گفت: در همه جای دنیا رویکرد خردمندانه با رکود این است که دست واحدهای تولید در حال شکست را بگیرند و الان دولت با مطالعه کامل و واقع بینی در راستای تحقق این امر گام بر می دارند.

وی ملاک اصلی رویکرد را تولید گرایانه خواند و اظهار امیدواری کرد که جزئیات این مطلب به زودی به مردم و تولید کنندگان اطلاع رسانی شود.

نهاوندیان با اشاره به سال های اول انقلاب و تلاش بدخواهان ایران و انقلاب برای شکست دادن انقلاب گفت: آن ها کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و تحریک گروه های ضد انقلاب را رقم زدند تا با این انقلاب مقابله کنند اما ۸ سال مقاومت شجاعانه مردم این ها را ناکام کرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری افزود: طی این سال ها مراکز اتاق فکرشان تلاش کردند که تصویری نادرست علیه اسلام ارائه دهند.

وی با اشاره به تصویرسازی نادرستی که از اسلام شده است گفت: در بسیاری از دانشگاه های کشورهای غربی حتی در اسرائیل رشته های شیعه شناسی و اسلامی شناسی گذاشته شده است.

نهاوندیان با اشاره به کتاب هایی که در مورد اسلام نوشته شده است خاطر نشان کرد: در این کتاب ها انسان مبهوت می ماند به گونه ای که از گستره وسعت اسلام در این کتاب ها نوشته شده است.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان این که بسیاری می خواهند تصویر سازی نادرستی از اسلام ارائه کنند افزود: پس از مطالعه پیرامون اسلام عده ای به ایجاد گروه ها و جریان های بدلی پرداختند.

نهاوندیان با اشاره به پدیده گروه های تروریستی گفت: این گروه ها اسلام را بدنام کردند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به این که داعش و القاعده دست به انجام بی رحم ترین و انزجار ترین اقدامات می زنند ادامه داد: تصاویر مشمئز کننده ای از اقدامات گروه های تکفیری و داعشی ها منتشر شده است به طوری که آن ها اقدام به آتش زدن خلبانی کردند.

وی با اشاره به این که متاسفانه گروه های تروریستی و داعش در پس زمینه اقدامات خود شعارهای اسلامی سر می دهند افزود: متاسفانه در تصاویر ارائه شده از سوی آن ها آیات قرآنی زیر نویس می شود.

نهاوندیان با اشاره به این که آن ها در صدد همسان سازی و شرطی سازی هستند ادامه داد: آن ها می خواهند در ذهن مخاطب میلیاردی خود نفوذ پیدا کنند.

** اسلام عاشق دین خداوند است

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به این که کسانی که فرصت آشنایی با مسلمانان را نداشته اند باید بدانند که اسلام عاشق دین خدا است گفت: زیرا دین اسلام را حضرت زهرا(س) و امام حسین (ع) به خوبی شناسانده اند.

** چهره واقعی اسلام باید به نمایش گذاشته شود

وی با اشاره به این که در اسلام آدم کشی، نسل کشی و ازار و اذیت انسان مطرح نشده است خاطر نشان کرد: وظیفه تمامی مسلمانان در این است که چهره واقعی اسلام را به خوبی معرفی کنند.

نهاوندیان با اشاره به پیام اخیر رهبر انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی افزود: این پیام به جوانان می گوید که باید هوشیار و بیدار باشند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان این که تصاویر غلطی از اسلام ارائه می شود افزود: این تصاویر اسلام واقعی نیست.

** باید از شبکه های اجتماعی بهینه استفاده کرد

وی با بیان این که با امکانات ارتباطی می توان به دل شبکه های اجتماعی رفت اظهار داشت: باید از شبکه های اسلامی به خوبی استفاده کنیم به طوری که اگر استفاده خوبی از این شبکه های اجتماعی شود نتیجه خوبی در بر خواهد داشت در غیر این صورت شاهد نتایج مطلوبی نخواهیم بود.

نهاوندیان با اشاره به این که دفاع از اسلام، دفاع از سنگرهای دوران دفاع مقدس بود اظهار داشت: باید پیام رحمانیت اسلام را به جهانیان صادر کرد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون جهان علیه خشونت افزود: جوانان درهر گوشه ای از دنیا باید از فرصت ها استفاده کنند

** دهه فجر باید آغاز عصر رساندن پیام رحمت اسلام باشد

وی با تاکید بر این که دهه فجر امسال باید آغاز عصر رساندن پیام رحمت اسلام باشد گفت: باید چهره واقعی پیامبر اسلام را به جهانیان نشان دهیم.

نهاوندیان با اشاره به اقدامات ناجوانمردانه ای که در کاریکاتورها بر علیه اسلام صورت می گیرد افزود: پیام وحدت ملت ایران پیام تجدید بیعت با انقلاب اسلام بود.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان این که مردم حقیقتاً یک خانواده شده اند افزود: ۲۲ بهمن باید این گونه باشد پس باید خط های فاصله را کنار گذاشت.

وی با اشاره به این که باید تفرقه ها را کنار بگذاریم اظهار داشت: دهه فجر دهه وحدت و همگرایی است به گونه ایی که باید فریاد همبستگی سر دهیم.

نهاوندیان با اشاره به ضرورت حمایت از عزت ملی به مذاکره کنندگان گفت: روزهای خوبی پیش روی ملت ایران است.

نظر شما