شناسهٔ خبر: 82959 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هوای تهران بارانی می‌شود

 بارش باران پاییزی در تهران یک کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح آخرین وضعیت جوی مناطق مختلف کشور، از ورود سامانه بارشی به کشور از امروز خبر داد و گفت: روزهای سه‌‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های خوبی را در تهران خواهیم داشت.

به گزارش نماینده، فریبا گودرزی در گفت‌ و گو با فارس، در مورد‌ آخرین تغییرات جوی مناطق مختلف کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از صبح روز یکشنبه از سمت غرب به کشور در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی، به تدریج برای روز دوشنبه در شرق و شمال شرق کشور بارش باران، وزش باد، گاهی رعد و برق، تگرگ و بارش برف برای ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه در استان ایلام و خوزستان بارش باران همراه با رعد و برق و در گاهی اوقات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش باران همراه با رعد و برق در استان بوشهر و غرب فارس و بارش باران همراه با رعد و برق و بارش برف در استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

گودرزی ادامه داد: روز دوشنبه نیز بارش باران و برف را برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: از بعد از ظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است و برای روز دوشنبه و سه‌شنبه در پاره‌ای نقاط در استان‌های خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق کرمان، شرق اصفهان و جنوب سمنان به سبب وزش باد شدید در برخی ساعات پدیده گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امروز تا روز دوشنبه در پاره‌ای نقاط در سواحل دریای خزر افزایش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه را خواهیم داشت که در برخی مناطق شمالی و اردبیل می‌تواند با وزش باد جنوبی نسبتا شدید همراه باشد.

گودرزی در خصوص وضعیت جوی هوای تهران نیز گفت: هوای تهران امروز کمی ابری به تدریج همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه بارش‌های پراکنده را در تهران خواهیم داشت و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران شاهد بارش‌های خوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز حداکثر دما در تهران ۱۴ درجه بالای صفر و کمینه دمای تهران، صبح فردا به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

 

نظر شما