شناسهٔ خبر: 82946 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توطئه نفتی با هدف وارد کردن فشار به ایران در فرایند مذاکرات صورت گرفته

ابراهیم رضایی43 یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برای وارد آوردن فشار به ایران از طریق کاهش تعمدی قیمت نفت، توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخل را راه‌حل ایستادگی برابر توطئه دشمن توصیف کرد.

به گزارش نماینده، محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کاهش غیر طبیعی قیمت نفت در هفته‌های اخیر گفت: جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها و پشت سر آنها عربستان و متحدانش به‌راه انداخته‌اند، ‌ با هدف وارد کردن فشار به جمهوری اسلامی ایران در فرایند مذاکرات هسته‌ای است.

وی با یادآوری وابستگی زیاد کشورمان به نفت، افزود: این فشار جهت ارعاب مدیران تصمیم‌گیر کشور و به‌منظور تسلیم شدن ایران است.

رضایی فشار بر روسیه را به‌عنوان کشوری که پیوند خوبی با ایران دارد هدف دیگر کاهش تعمدی قیمت نفت خواند و گفت: آنها تصور می‌کنند شاید بتوانند روسیه را در تحریم‌ها علیه ایران با خود همراه کنند.

وی با تأکید بر اینکه این روند نمی‌تواند در آینده مدت زیادی ادامه یابد، اظهار داشت: در داخل، ما باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و با تکیه بر سرمایه داخلی روحیه خود را در برابر فشارها و تحریم ها از دست ندهیم.

نماینده مردم خمین در مجلس از زحمات و جانفشانی‌های زیادی که جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از سوی مردم صورت گرفته قدردانی کرد، گفت: این فشار و تحریم نمی‌تواند با این شدت تداوم یابد و دولتمردان ما نیز باید دست دشمن را خوانده و پوئن به او ندهند چرا که ما قطعاً از این وضعیت با موفقیت خارج خواهیم شد.

نظر شما