شناسهٔ خبر: 82939 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت سی و هفتمین بهار آزادی

کانون تربیت اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از آحاد مردم بویژه فرهنگیان دعوت کرد تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند.

به گزارش نماینده، کانون تربیت اسلامی با صدور بیانیه ای خواستار حضور پرشور مردم بویژه فرهنگیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ سرآغاز دوران جدید در حیات سیاسی و فکری ایران، منطقه و جهان بود. در ایران نظام سیاسی مبتنی بر ۲۵۰۰ سال سلطنت استبدادی و موروثی  و نیز پادشاهی وابسته و فاسد پهلوی ریشه کن گشت و نظام مردم سالاری دینی با تکیه بر آرای مردم و مبتنی بر ارزش‌های اسلام تأسیس شد. در منطقه موج جدید بیداری اسلامی شکل گرفت و جریان های اسلامی و هسته‌های مقاومت مردمی در کشورهای منطقه علیه رژیم‌های وابسته و ارتجاعی  تشکیل شد و بویژه در سرزمین اشغال شده فلسطین روح تازه ای به مبارزات علیه رژیم اشغالگر اسرائیل دمیده شد و در سطح جهانی، دین و معنویت احیاء گردید و پس از دوران چند صد ساله حاشیه نشینی، توجه دوباره‌ای به مقوله دین و نقش آن در عرصه های اجتماعی و سیاسی مبذول گردید.

انقلاب اسلامی ایران فقط تحول در نظام سیاسی یک کشور نبود، بلکه سرآغاز تحول فکری و سیاسی در سطح جهان تلقی می‌شد. علی رغم فعالیت هایی که سه طیف چپ، مارکسیسم،   التقاطی و ملی گرای غرب زده در برابر جریان ریشه دار اسلام ناب محمدی (ص) به رهبری حوزه‌های علمیه و روحانیت اصیل و مبارز داشتند. این جریان که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ با رهبری آیت الله العظمی امام خمینی قدس سره آغاز شده بود، با حضور قدرتمند ملت مسلمان ایران و توسط اقشار مختلف اعم از دانشگاهیان، بازاریان و بویژه  نقش آفرینی چشم گیر فرهنگیان معظم بتدریج گسترش پیدا کرد و بالاخره در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی قاطع دست یافت.

عامل حقیقی پیروزی این انقلاب، حمایت ها و هدایت های الهی بود که شامل حال ملت مسلمان ایران شد و از این رو حضرت امام آن را معجزه‌ای الهی نامیدند. اگر پیروزی انقلاب اسلامی یک معجزه بود حقیقتاً استمرار و بالندگی آن نیز معجزه دیگری است که امروز با هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری به نقطه امید و پشتوانه معنوی مردم مظلوم منطقه و مدافع حقوق امت اسلامی در برابر زیاده خواهی های سلطه گران تبدیل شده است و همچنان صلاگر اسلام ناب محمدی (ص) و منادی وحدت و استقامت امت اسلامی است.

پیشرفت های علمی و فناورانه، پیشتازی رویکرد معنوی و دینی در عرصه سیاست و مدیریت، رشد عدالت خواهی و برخورد قاطع با مفسدان و متخلفان در هر سطح و موقعیت، مشارکت و بصیرت عمیق مردمی در عرصه های گوناگون، دفاع از ارزش های دینی و کرامت انسان ها، ایستادگی در برابر جبهه استکبار جهانی و برتر از همه، ارائه الگویی موفق و کارآمد از مردم سالاری دینی و مدیریت ولایی، دستاورد های اساسی پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ماست و در کنار این همه پیروزی ها، رشد فراگیر جریان بیداری اسلامی در اکثر کشورهای اسلامی و گسترش روحیه استکبار ستیزی در سراسر جهان، از نتایج این انقلاب است.

در شرایط کنونی گرایش مردم جهان به اسلام آنچنان سردمداران نظام سلطه جهانی را به هراس انداخته است که به موازات طراحی جریان تکفیری و حمایت از آن، بر طبل اسلام هراسی می‌کوبند و مذبوحانه به مقدسات اسلام و شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) اهانت روا می‌دارند بی‌آنکه بدانند اینگونه استهزاء‌ها موجب تقویت اسلام می‌شود و در این فضای غبار آلود، نامه اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ارائه راهکاری منطقی است برای قضاوت افکار عمومی جهانیان در این نبرد حق و باطل، یعنی رجوع به قرآن و اسناد معتبر اسلامی جهت یافتن حقیقت اسلام و امروز همه کسانی که به انقلاب اسلامی دلبستگی دارند، بخصوص فرهنگیان فرهیخته که از ارکان تحقق و استقرار نظام اسلامی می‌باشند، احساس وظیفه می‌کنند که تمام توان خویش را برای انعکاس این نامه در عرصه بین‌المللی به کار گیرند.

کانون تربیت اسلامی با تبریک عید بزرگ ملی پیروزی انقلاب اسلامی به امت شریف ایران و بویژه فرهنگیان عزیزی که در خط مقدم تبیین اندیشه و رشد انگیزه های انقلابی در نسل آینده‌اند، استمرار راه انقلاب و احیاء ارزش‌های اسلامی را در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی و تربیتی رسالت خود می‌داند و ضمن تأکید بر حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان نماد حضور یکپارچه مردم در دفاع از کیان انقلاب و نظام، با ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته عهد می‌بندد که همه توانایی خویش را برای استقلال، پیشرفت، تعالی و رشد همه جانبه کشور به خصوص در عرصه تعلیم و تربیت مبذول دارد و از همه دستگاه‌ها می‌خواهد که ظرفیت های عظیم کشور را با درایت و هوشمندی و اخلاص و در مسیر سیاست ها و تدابیر مقام معظم رهبری صرف تقویت و استحکام درونی نظام کنند و با شناخت عمیق دشمنان ملت ایران و با تکیه بر نصرت الهی، بیش از پیش به رسالت انقلابی خود عمل نمایند.

اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم
کانون تربیت اسلامی
بهمن ۱۳۹۳

 

نظر شما