شناسهٔ خبر: 82919 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایجاد تشکیلات جدید برای سازمان فضایی مغایر قانون است

محمدسلیمانی43 نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه یکپارچگی سازمان فضایی باید حفظ شود، گفت: ایجاد تشکیلات جدید برای سازمان فضایی مغایر قانون و مقررات است.

به گزارش نماینده، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با با وزیر ارتباطات درباره تغییر ساختار سازمان فضایی کشور، اظهار داشت: کمیسیون در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات درباره تغییراتی که اعلام‌شده قرار است در جابجایی و ساختار سازمان فضایی کشور ایجاد شود، تشکیل داد.

وی افزود: جمع‌بندی جلسه این شد که ایجاد مرکز ملی در معاونت علمی به صلاح نیست چون وزیر ارتباطات را زیر نظر مرکزی که زیر نظر معاونت علمی رئیس‌جمهور است، می‌برد و خطری را از نظر ساختاری نصیب امور فضایی کشور می‌کند.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: در این نشست وزیر ارتباطات نظر مجلس را پذیرفت که طبق نظر مجلس ایجاد چنین مرکزی، دوگانگی در حوزه فضایی کشور ایجاد می‌کند، در آن جلسه آقای ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی نیز برای پاسخ به سؤالات تعدادی از نمایندگان حضور داشت که نظر اعضای کمیسیون را درباره سامان فضایی کشور تأیید و تأکید کرد که نظر کمیسیون در این زمینه کارشناسی و صحیح است ونه تنها تشکیل چنین مرکزی در معاونت علمی نفعی ندارد، بلکه ضرر هم دارد.

وی یادآور شد: کمیسیون از دولت خواست چنین مرکزی در معاونت علمی ایجاد نشود، چرا که معاونت علمی معاونت اجرایی نیست و تداخل وظایف ایجاد می‌شود؛ قانون نیز سازمان فضایی را به وزارت ارتباطات داده، ایجاد تشکیلات جدید مغایر قانون و مقررات است؛ باید بدانیم مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی بایستی روشن‌تر شود، آن بخش‌ها باید تعیین تکلیف شوند تا یکپارچگی امور فضایی بخش غیرنظامی حفظ شود.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد سازمان فضایی کشور را ارتقا دهد، می‌توانست این سازمان را به شکل معاونت فضایی در بیاورد، مانند معاونت محیط زیست که زیر نظر رئیس‌جمهور باشد، اما حالا که می‌خواهد به وزارت ارتباطات بازگردد، بنابر این نباید تکه‌تکه شود و لازم است یکپارچگی‌اش حفظ شود؛ وزارت ارتطابات نیز باید بودجه سازمان فضایی را تأمین کند، لذا می‌تواند به بخش فضایی کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نظر شما